صفحه اصلی / دسته بندی نشده / واحد صنعتی عناصر نادر خاکی به زودی راه اندازی می شود

در نشست کمیته بومی سازی ایمیدرو:

واحد صنعتی عناصر نادر خاکی به زودی راه اندازی می شود

کسب و کار نیوز - رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان 10 اولویت را در اجرای برنامه های بومی سازی هدفگذاری کرده است، گفت: خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت خطوط تولید با هدف افزایش بهره وری، کاهش ارزبری و اشتغالزایی، ذیل اهداف توسعه ای ایمیدرو در اجرای استراتژی "ساخت داخل" تعیین شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در “نشست کمیته بومی سازی سازمان ایمیدرو” ابتدا با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی امام (ره) به کشور، افزود: استفاده از ظرفیت های داخلی در ساخت قطعات، تجهیزات و ماشین آلات و مواد اولیه، ضرورتی برای کشور در شرایط کنونی است.

وی با اشاره به سیاست های کلان وزارت صنعت معدن و تجارت و این سازمان در کاهش ارزبری، اظهار داشت: کاهش ارزبری و خودکفایی کشور در زمینه طراحی و ساخت خطوط تولید و همچنین افزایش بهره وری و سودآوری بنگاه ها با کاهش هزینه های تمام شده، از دیگر برنامه های ایمیدرو در بومی سازی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بهره گیری از دانش فنی در کشور، ایجاد فرصت های شغلی و به اشتراک گذاری دانش و تجربیات بنگاه های معدنی در حوزه بومی سازی در هدفگذاری ها مورد توجه قرار گرفته است.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: از سوی دیگر حمایت از ایده های نوآورانه، ایجاد فرصت برای سازندگان داخلی و تامین پایدار نیازمندی های معدن و صنایع معدنی و کاهش ریسک های مرتبط در شمار برنامه هایی است که در بومی سازی لحاظ خواهد شد.

حمایت از ایده های برتر جشنواره ایده های ارزش آفرین (اینوماین ۲)

غریب پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشنواره اینوماین، گفت: سازمان ایمیدرو ایده هایی که در این جشنواره ارایه شده را رها نخواهند کرد و حمایت از ۱۵ ایده برگزیده جشنواره با هدف “تجاری سازی” ایده ها، را اجرایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هفت شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی از جشنواره امسال حمایت کردند، گفت: در جشنواره سال آتی، تعداد شرکت های معدن و صنایع معدنی و همچنین دانش بنیان ها در این جشنواره افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین، راه اندازی مرکز استارت آپ معدن و صنایع معدنی و برگزاری نمایشگاه بومی سازی در نقاط مختلف کشور را از دیگر برنامه های این سازمان خواند.

برنامه راه اندازی واحد صنعتی عناصر نادر خاکی

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: برای نخستین بار طرح پایلوت عناصر نادر خاکی به بهره برداری رسید. وی افزود: به منظور توسعه این حوزه، به زودی “واحد صنعتی عناصر نادر خاکی” راه اندازی می شود.

تبریک آغاز دهه فجر و جلب رضایت عمومی

غریب پور با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یاد و خاطره امام راحل و شهدا را گرامی می داریم. شهدا با مجاهدت در راه خدا و روحیه میهن دوستی آسمانی شدند و تقویت این روحیه در بین مسوولان و کارکنان کشور باید بیش از پیش باشد.

وی افزود: شهدا به دنبال استقلال کشور بودند و ما باید با پاسداشت خون شهدا، “شکوفایی ظرفیت های داخلی” با تمرکز بر جلب رضایت عمومی را محور برنامه های توسعه ای خود قرار دهیم.

رویکرد تسهیل گرایانه ایمیدرو

غریب پور با اشاره به اینکه رویکرد سازمان ایمیدرو “تسهیل گرانه” است، اظهار داشت: رسالت ما توسعه اکتشافات با مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی، حمایت از دانش بنیان ها، دستیابی به دانش فنی زنجیره تولید و قطعه سازی است.

وی افزود: ارکان مختلف ایمیدرو باید با سیاست های سازمان همراهی کنند چراکه ملاک برنامه ها در نظر گرفتن “منافع ملی” است.

همچنین مطالعه کنید:

سوددهی اقتصاد دیجیتال در بلندمدت

سرمقاله دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ما اگر بخواهیم اقتصادمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.