صفحه اصلی / اصناف / عرضه کم، قیمت خودرو را گران کرد
عرضه کم، قیمت خودرو را گران کرد

قیمت خودرو در بازار التهاب دارد

عرضه کم، قیمت خودرو را گران کرد

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: دلیل افزایش یک‌باره قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان است. در دو هفته اخیر عرضه خودرو به بازار کاهش یافته و قیمت‌ها نیز در شب عید حبابی گران می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا در نیمه دوم سال تولید خودرو افزایش یافته است؟ گفت: یک ماه و نیم بیشتر به پایان سال باقی نمانده، این در حالی است که قیمت خودرو در بازار التهاب دارد. دلیل افزایش یک‌باره قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان است. در دو هفته اخیر عرضه خودرو به بازار کاهش یافته و قیمت‌ها نیز در شب عید حبابی گران می‌شود.  موتمنی افزود: قیمت دلار در بازار گران شده است؛ چه اتفاقی در بازار رخ داده که قیمت دلار به یک باره گران شده است؟ بازار خودرو هم نسبت به افزایش قیمت دلار سیگنال منفی نشان داده است. همین موضوع باعث شده که دیگر فروشندگان احساس ترس کنند و برای فروش خودروهایشان محتاطانه برخورد کنند.
وی اظهار کرد: چنانچه عرضه خودرو در بازار افزایش یافته پس چرا ما شاهد ثبات یا کاهش قیمت خودرو در بازار نیستیم؟ با بالارفتن قیمت دلار قیمت خودو نیز هر روز در حال افزایش است. فروشنده می‌گوید با افزایش روزانه قیمت‌ها چرا خودرویم را بفروشم و خریدار هم برای خرید خودرو دست نگه داشته است. موتمنی با اشاره به افزایش قیمت خودرو‌های تیبا و پراید گفت: قیمت تیبا ۷۰ میلیون تومان شده و همچنین قیمت پراید ۱۱۱ نسبت به دو هفته گذشته از ۵۶ میلیون تومان به ۶۳ تومان رسیده است. همچنین قیمت پراید ۱۵۱ و همچنین ۲۰۷ دنده‌ای از محل کارخانه تا بازار بین ۲۵ تا ۴۳ میلیون تومان اختلاف دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.