صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / طرح ملی مسکن همان مسکن مهر است

عضو کمیسیون عمران مجلس:

طرح ملی مسکن همان مسکن مهر است

کسب و کار نیوز - عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که طرح ملی مسکن همان مسکن مهر است،گفت: طرح‌های دولت یازدهم برای بخش مسکن به سرانجام نرسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، حسین هاشمی تختی نژاد با بیان این‌که روند ثبت نام متقاضیان و اجرای طرح مقداری طولانی شده است، اظهار کرد: بر اساس گفته های مسئولان و مجریان طرح، ظرفیت ثبت نام در استانی مانند هرمزگان در مدت حدود یک ساعت پر شده که این نشان دهنده تقاضای بالا و کمبود سهمیه های در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که طرح ملی مسکن همان طرح مسکن مهر دولت دهم است، ادامه داد: در دولت یازدهم برنامه ریزی هایی برای تولید مسکن از جمله طرح مسکن اجتماعی صورت گرفت، اما متأسفانه این طرح ها به سرانجام درستی نرسید، حال در شرایط کنونی طرح ملی مسکن طراحی و عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: می توان برنامه وزارت راه برای اجرای طرح ملی مسکن را مثبت ارزیابی کرد، مشروط به آنکه دولت و وزارت راه از تجربیات پیرامون مشکلات طرح مسکن مهر استفاده کنند تا طرح ملی مسکن به درستی اجرایی ساخته و واحدهای تولیدی به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد.

وی گفت: یکی از مسائل مهم در اجرای طرح ملی مسکن، ایجاد بسته‌های حمایتی برای سازندگان و ایجاد سازوکار مناسب برای انتخاب پیمانکاران است، متأسفانه در اجرای طرح مسکن مهر شاهد بودیم برخی از پیمانکاران نتوانستند به تعهدات خود برای تولید و عرضه مسکن به متقاضیان عمل کنند و این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید برای اجرای طرح های گسترده مسکن سازی، نسبت به ارائه اراضی رایگان، ارائه تسهیلات کم سود و ارائه مصالح ساختمانی با شرایط مناسب اقدام کند، این راه کار زمینه ساز اجرای موفق طرح ملی مسکن خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.