صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / رشد اقتصادی روسیه نصف شد

رشد اقتصادی روسیه نصف شد

کسب و کار نیوز - جدیدترین اطلاعات اقتصادی که در روز دوشنبه منتشر شد نشان میدهد رشد اقتصاد روسیه در سال گذشته میلادی تقریبا نصف شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، مسکو تایمز اعلام کرد، جدیدترین اطلاعات اقتصادی که در روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد رشد اقتصاد روسیه در سال گذشته میلادی تقریبا نصف شده است.

اداره آمار دولتی روسیه، روستات، گزارش داد تولید ناخالص داخلی این کشور در ۲۰۱۹ ، ۱٫۳ درصد رشد داشته است در حالیکه نرخ رسمی رشد اقتصاد روسیه در ۲۰۱۸ ، ۲٫۵ درصد ثبت شده بود. این ضعیف ترین رشد سالانه برای روسیه پس از بحران اقتصادی ۲۰۱۶ است.

علی‌رغم این کاهش، اقتصاد روسیه در نیمه دوم سال گذشته با سرعت بیشتری رشد کرد و پیش بینی های بدبینانه سازمان هایی مثل بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول را شکست داد. این دو سازمان جهانی پیش بینی کرده بودند روسیه به سختی بیش از یک درصد رشد اقتصادی خواهد داشت. کیریل تریمازوف، یک مقام سابق وزارت اقتصاد روسیه گفت رسیدن به رشد ۱٫۳ درصدی مثل یک رویا می ماند.

روستات گزارش داد صنایع مربوط به منابع طبیعی شامل تولید گاز و میعانات گازی که بیش از ۱۰ درصد رشد داشته، بزرگترین عامل رشد اقتصادی این کشور بوده است. بخش مالی و بیمه روسیه هم بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

اقتصاددان‌ها انتظار دارند اقتصاد روسیه در سال جاری میلادی سرعت بگیرد. یک نظرسنجی از تحلیلگران که در روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد اکثر آنها تخمین می زنند رشد اقتصادی روسیه در ۲۰۲۰ برابر با ۱٫۸ درصد باشد.

توسعه ۱٫۳ درصدی اقتصاد روسیه در ۲۰۱۹ مطابق با جدیدترین پیش‌بینی وزارت اقتصاد این کشور بود که رشد ۱٫۹ درصدی را برای سال جاری میلادی تخمین می زند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بارها گفته است می‌خواهد اقتصاد روسیه سریع تر از میانگین رشد اقتصاد جهان توسعه یابد تا مطمئن شود سهم این کشور از اقتصاد جهان کاهش پیدا نمی کند. ولی روسیه طی ۷ سال گذشته به این سطح از رشد اقتصادی نرسیده است و حتی خوشبینانه ترین پیش بینی ها برای اقتصاد این کشور نشان می دهد رشد تولید ناخالص داخلی این کشور کمتر است ۳ درصد رشد پیش‌بینی‌شده برای اقتصاد جهان خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.