به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی امروز ۱۳ بهمن ماه ۹۸ با اعلام این خبر تصریح کرد: «این رویدادها شامل ۱۶ جشنواره ملی و منطقهای و حضور در پنج نمایشگاه ملی و بینالمللی است.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه کرد: «امسال استان اردبیل با حضور در نمایشگاه های ملی یاسوج، ارومیه و کیش و همچنین دو نمایشگاه بینالمللی باکو و اربیل عراق توانست گوشهای از قابلیتهای گردشگری خود را به نمایش بگذارد.»
فلاحی افزود: «همچنین از ابتدای سال چهار تور آشناسازی به منظور معرفی قابلیتها به فعالان بخش گردشگری، مسئولان گردشگری کشورهای همسایه و دوست و همچنین راهنمایان تور برگزار شده است.»
او با اشاره به چاپ و توزیع برشور به زبانهای انگلیسی، آذری، ترکی و عربی افزود: «همچنین با تولید بیش از هزار دقیقه برنامه در صدا و سیمای استانی، ملی و برونمرزی توانمندی و جاذبهها معرفی شدند.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: «بهمنظور معرفی هر چه بیشتر جاذبهها سایت ادارهکل به دو زبان انگلیسی و فارسی فعال است و همچنین سایت پایگاه جهانی بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی به سه زبان رونمایی شده و سایت گردشگری در شهر نیز در حال طراحی است.»
فلاحی با تاکید به اینکه کشورهای هدف گردشگری اردبیل، عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عمان و آلمان است، گفت: « پیرو مذاکرات و جلسات مشترک با مسئولان گردشگری عمان، برقراری پرواز مستقیم اردبیل- مسقط در دست پیگیری است.»
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: «با توجه به اینکه علویان ترکیه نیز ارادت و اعتقاد قلبی به شیخ صفی الدین اردبیلی دارند، این گروه از گردشگران به عنوان هدف گردشگری مذهبی استان هستند.»
او همچنین به سفر مکرر اتباع آذری به عنوان گردشگران سلامت اشاره و تاکید کرد: « زیرساخت های گردشگری سلامت برای این گروه از گردشگران در حال تقویت است.»
فلاحی همچنین به استفاده از ظرفیت رسانهها و شبکههای اجتماعی برای انعکاس جاذبهها و قابلیتهای استان اشاره کرد و گفت: «انعکاس جاذبهها و قابلیتهای استان ماهانه بیش از هزار مورد است.»