صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / هدف اصلی صندوق کارآفرینی امید ارائه تسهیلات به مناطق محروم است

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان :

هدف اصلی صندوق کارآفرینی امید ارائه تسهیلات به مناطق محروم است

کسب و کار نیوز - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان گفت: با تفکر ایجاد اشتغال پایدار و محرومیت زدایی در مناطق محروم و روستایی صندوق کارآفرینی امید با ارائه تسهلات قرض الحسنه به انجام رسالت خود در سیستم پولی و مالی در کشور می پردازد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، احسان مهدوی هزاوه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به فعالیتهای صندوق کارآفرینی امید افزود: صندوق کارآفرینی امید از دو سال گذشت تا کنون با خط و مشی ارائه تسهیلات به نقاط محروم و روستایی کار خود را ادامه داده و تاکنون دستاوردهای خوبی در این حوزه کسب کرده است.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه اقشار ساکن در نقاط محروم و روستایی توانایی دریافت تسهیلات از بانکها را ندارند دولت درصدد برآمد تا با تمرکز بر این مناطق با ارائه تسهیلات ۴ درصد بخشی از مشکلات معیشتی و رفاهی را حل کرده و به توسعه پایدار اشتغال در این مناطق کمک کند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان در خصوص اهمیت این صندوق در رابطه با حمایت از مشاغل و کسب و کارهای خرد گفت: این صندوق با توجه به اهمیت و جایگاه کسب و کارهای خُرد در اقتصاد مقاومتی، به‌دنبال تامین نقدینگی این گروه در شرایط فعلی اقتصاد است.
وی تاکید کرد: صنایع بزرگ و متوسط هرکدام از بورس یا بانکها قادر به دریافت تسهیلات منابع مالی خود را تامین می کنند اما صنایع کوچک به دلیل عدم توانایی برای دریافت تسهیلات بایستی از سوی نهادی حمایت شوند تا در تامین نقدینگی دچار مشکل نشوند.
مهدوی هزاوه با بیان این منطلب که صندوق کارآفرینی امید یک نهاد عمومی غیر دولتی است، خاطر نشان کرد: با توجه به مُصوبات دولت و مجلس در انتهای سال ۹۶ که صندوق کارآفرینی امید را در زمُره نهادهای عمومی غیردولتی قرار داد، حمایت از کسب و کارهای خُرد در دستور کار این نهاد قرار گرفت.
وی در بخش دیگر صحبتهای خود عنوان کرد: صندوق با استفاده از ظرفیت های موجود در استان اقدام به عقد تفاهم نامه ایی برای ارائه تسهیلات به مشاغل خرد و کسب و کارهای کوچک کرده است تا از این طریق کارهای کارشناسی برای شناسایی افراد نیازمند و مستحق به دریافت تسهیلات از طریق مبادی اصلی خود انجام گیرد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان در ادامه گفت: ۵۵ هزار و ۳۹۲ شغل در استان بواسطه وام‌های این صندوق در سال گذشته ایجاد شده است و این کارآفرینی‌ها بواسطه ۳۶ هزار مورد نظارت دوره‌ای برای جلوگیری از نحراف در مصرف وام‌های تخصیصی صورت گرفته است.
وی در خصوص ارائه تسهیلات به طرح های گردشگری، دانش بنیان، بهزیستی، اشتغال برای زندانیان آزاد شده و … بیان کرد: صندوق از ابتدای امسال چهار میلیارد تومان به کسب و کارهای حوزه صنایع دستی تخصیص داده است و این صندوق به هر فرد صاحب شغل خانگی که توسط کمیته امداد معرفی شود، یکصد میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند.
مهدوی هزاوه طرح‌های “هر روستا یک محصول”، “روستای بدون بیکار” و “صندوق‌های خُرد محلی” را از طرح‌های اختصاصی این صندوق  برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: روستاها به‌عنوان کانون‌های مولد در مرکز توجه ما قرار دارند و این صندوق با ارائه تسهیلات اشتغالزا نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان در ۲ سال گذشته داشته است.
به گفته وی از ابتدای سال جاری به ۹ شرکت تعاونی با مجموع یک‌هزار و ۳۲۰ عضو، تسهیلاتی بالغ بر ۲۲ میلیارد و سیصد میلیون تومان تخصیص داده شده است.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.