صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / رئیسی:‌ تحولات قوه‌قضائیه متناسب با گام دوم انقلاب خواهد بود

رئیسی:‌ تحولات قوه‌قضائیه متناسب با گام دوم انقلاب خواهد بود

کسب و کار نیوز - رییس قوه‌قضائیه گفت، تحولات دستگاه قضا متناسب با گام دوم انقلاب و نیز صیانت از حقوق مردم و مبارزه با فساد خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی و آیین تجدید میثاق مقامات قضایی با آرمان های امام خمینی(ره) افزود: همگان باید تلاش کنند در گام دوم تحقق آرمان های انقلاب اسلامی به نگاه های بلند امام(ره) بزرگوار دست یابیم.
وی ادامه داد: امام(ره) جامعه ای می خواستند که مبتنی بر اصول عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت باشد و تمام دیدگاه های امام(ره) هم تحقق جامعه ای با این ویژگی ها بود.
رییس قوه قضاییه تصریح کرد: دشمنان بسیار تلاش کردند این جامعه شکل نگیرد یک مورد هشت سال جنگ تحمیلی بود و فتنه های بسیار کردند اما به تفضل خداوند متعال موفق نشدند و در این چهل سال به برکت اخلاص امام(ره)، خون شهدا، هدایت های رهبری معظم انقلاب اسلامی و حضور مقتدرانه مردم در صحنه موفقیت های بسیاری کسب شد.
رئیسی اظهار داشت: دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی در این چهل سال شکل گرفت و در هر دوره ای گام هایی برداشته شد. در این دوره درصدد هستیم با استفاده از منویات امام بزرگوار و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب تحولی را در دستگاه قضایی شکل دهیم که متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی باشد.
رئیس قوه قضائیه یادآور شد:‌ مردم  عزیز با حضور خود در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و در این رفراندوم تشییع، رأی به مقاومت و ایستادگی دادند.
وی اضافه کرد:‌ امروز پیام رهبری، ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان است و پیام ضعف مطلقا به نظام اسلامی تعلق ندارد.
رئیسی گفت: پیام ایستادگی و مقاومت به دنیا مخابره شده و امروز اراده دولت و ملت و همه دست اندرکاران این نظام پیام ایستادگی در مقابل دشمنان است.
وی ادامه داد:‌ در سیره و سلوک امام(ره) رأی مردم و مردم باوری یک شعار نبود مثل بعضی سیاسیون دنیا که دم از مردم می زنند اما فقط مردم را نام می برند و توجه به آنها ندارند امام(ره) این نگاه را نداشتند و اگر فرمودند میزان رأی ملت است با همه وجود باور داشتند و امروز نیز مردم باوری در سیره و سلوک رهبری معظم انقلاب هست و حقیقتا ایشان مردم را باور دارند.
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: خواست مردم، معیشت مردم، آزادی های مشروع مردم و صیانت از حقوق مردم برای همه ما باید در دستور کار باشد و دستگاه قضایی یکی از اقدامات جدی که دنبال می کند، صیانت از حقوق مردم و حقوق عامه است.
وی گفت: همچنین مبارزه بی امان فساد در دستور کار است و اعتقاد داریم در درون و ذات انقلاب مبارزه با فساد قرار دارد و هیچ مدیر و هیچ دستگاهی نمی تواند سبقه و برنامه مبارزه با فساد را نداشته باشد.
رئیسی افزود: صلاح، قانونمداری، عدالت خواهی و حق گرایی باید جزء دستور کار دستگاه ها باشد. در این دوره هم برنامه قوه قضائیه این است که محوری ترین نکته یعنی اجرای عدالت را پیگیری کنیم و  دستگاه قضایی به عنوان پیشانی اجرای عدالت گام بردارد.
وی گفت: از روح بلند امام(ره) و شهدا و از مردم عزیز استمداد می جوییم تا در اجرای عدالت که هدف مهم امام راحل بوده و همواره  بر اجرای آن تاکید داشتند محقق شود و مردم احساس عدالت کنند و حقیقتا در پناهگاه دستگاه قضائی به حق و عدل عمل شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.