صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / ایجاد هم افزایی بین بازیگران اکوسیستم استارتاپی
ایجاد هم افزایی بین بازیگران اکوسیستم استارتاپی

در رویداد پردیس سامیت 2020 صورت می گیرد

ایجاد هم افزایی بین بازیگران اکوسیستم استارتاپی

کسب و کار نیوز - نشست خبری رویداد «پردیس سامیت 2020» با حضور «مهدی عظیمیان» رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس، «سید داوود متولی» دبیر برگزاری این رویداد و «راحله میلادی» کارگزار رویداد در محل کارخانه نوآوری های‌وی برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سومین دوره از رویداد پردیس سامیت ۲۰۲۰، قرار است طی روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه ازسوی مرکز شتابدهی نوآوری در پارک فناوری پردیس برگزار شود. در نشست خبری این رویداد رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه رویداد پردیس سامیت با هدف گردهمایی و ایجاد هم‌افزایی بین بازیگران اکوسیستم استارتاپی برنامه‌ریزی شده است، گفت: این رویداد محلی برای هم‌فکری و رفع چالش‌های موجود در عرصه کارآفرینی است.

 مهدی عظیمیان گفت: دو هدف برای این مرکز تعریف شده است. ۱. کمک به ایجاد استارتاپ های پایدار و۲. ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور. در این روبداد مدیران شتاب‌دهنده‌‌های نوآوری و برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی گرد هم می آیند و از چالش‌ها و مشکلات فعلی فضای کارآفرینی و نوآوری کشور سخن خواهند گفت. مدیر کل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس افزود: تاکنون دو دوره از این رویداد برگزار شده که در سال‌های ۲۰۱۸ برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی و ۲۰۱۹ مدیران شتاب‌دهنده‌های نوآوری دورهم جمع شدند.

عظیمیان ادامه داد: این رویداد به شبکه‌سازی فعالان استارتاپی سایر شهرها با بنیان‌گذاران رویدادهای کارآفرینی و سایر برگزارکنندگان رویداد در سراسر ایران کمک خواهد کرد. پردیس سامیت شامل بخش‌های متنوع و جذابی برای شرکت‌کنندگان است تا جایی که برگزاری کارگاه‌هایی برای آموزش اصول برگزاری رویداد و بررسی تجارب شرکت‌های بزرگ و برگزاری پنل‌ها و نقش رویدادها در اکوسیستم کارآفرینی و بررسی چالش‌های منتورینگ از بخش‌های این رویداد خواهد بود.

در ادامه سید داوود متولی دبیر برگزاری رویداد پردیس سامیت ۲۰۲۰ با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ رویداد کارآفرینی را حمایت کردیم، اظهار کرد: با این کار توانستیم مجموعه‌ای از دیتابیس داشته باشیم‌. تمام اکوسیستم‌های دنیا در تلاش برای معرفی روبداد در بخش‌های مختلف هستند تا بتوانند فعالان در این حوزه را گردهم جمع کنند.

دبیر برگزاری رویداد پردیس تصریح کرد: تفاوت سومین دوره پردیس سامیت با دوره های قبل مخاطبان آن هستند. در سال ۲۰۱۸ مخاطبان آن برگزارکنندگان رویداد بودند. در سال ۲۰۱۹ مخاطبان مدیران شتابدهنده‌ها بودند. ولی در پردیس سامیت ۲۰۲۰ مخاطب آن هر دو قشر هستند و در کنار آن ویزیتورهایی که به این حوزه علاقه‌مندند نیز می‌توانند شرکت کنند. وی افزود: حرکت به سمت بین‌المللی شدن و تولید محتوای انگلیسی و نیز گردهم آوردن برگزارکنندگان و مدیران شتابدهنده‌ها از عمده تفاوت این نسبت به سال‌های گذشته است. همچنین در این رویداد مندیپ اوبرایان، رئیس دفتر یونیسف ایران دعوت شده است.

متولی گفت: با حمایت از مرکز شتاب‌دهی موج عظیمی از تحولات در حوزه کارآفرینی ایجاد شده است به طوری که طبق نظر سنجی‌های اولیه کیفیت برگزاری رویدادهای این چنینی ارتقا یافته است. مدل اصلی رویداد بیشتر شبیه مدل کمپینگ است که شتاب‌دهنده‌ها به مدت دو روز گردهم جمع می‌شوند.

وی افزود: امسال ۲۵۰تا۳۰۰ نفر اعم از مدیران شتابدهنده‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بزرگ نوآور در رویداد سامیت ۲۰۲۰ حضور خواهند داشت.

همچنین راحله میلادی، کارگزار پردیس سامیت ۲۰۲۰ ادامه داد: «هدف این است که پردیس سامیت رویکرد بین‌المللی داشته باشد. هدف رویداد شبکه‌سازی و سرگرمی و محتوای آموزشی است.پیش‌بینی می‌کنیم ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر شرکت‌کننده داشته باشیم. این شرکت‌کننده‌ها شامل مدیران شتابدهنده‌ها، برگزارکنندگان رویداد، ویزیتورهای علاقه‌مند به این حوزه هستند.»

علاقه‌مندان به شرکت در سومین دوره «پردیس سامیت» می‌توانند با مراجعه به آدرس http://pardissummit.com اقدام به ثبت‌نام کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.