صفحه اصلی / استان ها / ملت ایران دست‌پرورده مکتب بزرگ اسلام است
ملت ایران دست‌پرورده مکتب بزرگ اسلام است

استاندار لرستان:

ملت ایران دست‌پرورده مکتب بزرگ اسلام است

کسب و کار نیوز:استاندار لرستان گفت:ملت ایران دست‌پرورده مکتب بزرگ اسلام است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید موسی خادمی امروز در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب که در دبیرستان خدیجه کبری(س) خرم‌آباد همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران تلاش زیادی کرده بود که به دو موضوع مهم از جمله رسیدن به حکومت درست با معیارهای امروزی که برای ملت آزادی و رفاه را فراهم می‌کرد برسد و چنین حکومتی نباید مستبد باشد و برگفته از حکومتی‌هایی باشد که مبتنی بر آرا و خواسته مردم باشد و ملت ایران دنبال حاکمیت مردم بر مردم و ایجاد دموکراسی بود و از طرفی نیزدنبال این بود که سرنوشتش توسط خودش رقم خورد و استعمارگران نتوانند برای او تعیین تکلیف کنند.

وی ادامه داد: این ملت به دنبال استعمار زدایی در کنار استبداد زدایی بود و این دو خواسته مهم منجر به ایجاد انقلاب مشروطه شد که البته در حفظ آن انقلاب به موفقیت نرسیدند.

استاندار لرستان گفت: علت شکست انقلاب مشروطه این بود که رهبری نداشت و توجه به متن و فرهنگ و اسلامی بودن باورهای مردم را در خود تعریف نکرده بود.

خادمی با بیان اینکه ملت ایران دست‌پرورده مکتب بزرگ اسلام است، بیان کرد: تجربه مشروطه در ذهن ملت باقی ماند و علمای اسلام این تجربه را انتقال دادند تا به مردی بزرگ، حکیم و اندیشمند امام خمینی(ره) رسید.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه امام راحل به دنبال حذف استبداد، لغو استعمار و مهمتر از همه به دنبال ایجاد نظامی با حاکمیت اسلامی بود که ریشه در باورهای دینی داشته باشد و نظر و حاکمیت مردم را به رسمیت بشناسد، تصریح کرد: امام راحل مدلی تحت عنوان جمهوری اسلامی را ترسیم که در آن هم جمهوریت به معنی مقبولیت نظام با انتخاب مردم در محدوده باورهای دینی و اسلامی و هم اسلامیت در آن دیده شده بود.

وی با بیان اینکه امام راحل شعار فشرده کپسولی را تحت عنوان ” استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که در آن استبداد زدایی، مبارزه با استعمار و تعیین نوع حکومت در آن مشخص شده بود تدوین کرد، گفت: جمهوری اسلامی یعنی مدل حکومتی که هم رای مردم را قبول دارد و هم در حیطه باورهای دینی بوده و تامین کننده آزادی و استقلال به لحاظ آرمانها و اهداف است.

خادمی با بیان اینکه باید تلاش کنیم به اهداف جمهوری اسلامی برسیم و همه ما و دانش آموزان این آرمانها را پیگیری کنیم، یادآور شد: باید این آرمانها را بهتر تعریف و به مردم معرفی کنیم که یکی از فلسفه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی همین است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.