صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / تولید آنزیم صنعتی برای نخستین بار توسط یک شرکت دانش بنیان
تولید آنزیم صنعتی برای نخستین بار توسط یک شرکت دانش بنیان

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت

تولید آنزیم صنعتی برای نخستین بار توسط یک شرکت دانش بنیان

کسب و کار نیوز - یک شرکت دانش بنیان مسقر در شهرک صنعتی صفادشت با اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی توانست تکنولوژی تولید آنزیم صنعتی برای مصرف در صنایع مختلف را بدست آورد و اولین و تنها دارنده تکنولوژی این آنزیم در کشور باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، خلج بابایی رییس هیات مدیره شرکت توسعه بن دا فرآور در مورد بازار هدف آنزیم‌های صنعتی تولیدی این شرکت گفت: شرکت ما به عنوان اولین و تنها دارنده تکنولوژی تولید آنزیم صنعتی در کشور توانسته، آنزیم‌های صنعتی در صنایع لبنیات، نشاسته و گلوکز، آرد و نان، چرم و نساجی، شوینده‌ها و دام و طیور را تولید کند. تولید این محصول گامی ‌بزرگ در قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک در کشور به شمار می‌آید.
بابایی در مورد تسهیلاتی که شرکت متبوعش از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده است خاطرنشان کرد: ما تاکنون ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات تولید صنعتی برای خرید تجهیزات از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت. همچنین برای تولید محصول دیگر نیز ۱۵ میلیارد تومان، اعطای تسهیلات تولید صنعتی در صندوق نوآوری و شکوفایی به این شرکت مصوب شده که در مراحل انعقاد قرارداد است.
وی در مورد ویژگی‌های آنزیم‌های صنعتی تولید شده در این شرکت گفت: این تکنولوژی قادر است تمامی‌ آنزیم‌ها را به اشکال مختلف مایع، پودر (پودر، گرانول و پلت) و اندازه ذره‌ای متفاوت تولید و عرضه کند.
رییس هیات مدیره شرکت توسعه بن دا فرآور ادامه داد: محصولات تولیدی این شرکت از نظر شاخص‌های کیفی و کمی‌(فیزیکوشیمیایی، بیوشیمیایی و میکروبی) استانداردهای مختلفی را اخذ کرده است که شامل شرایط خوب تولید(GMP)، سیستم مدیریت کیفیت (ISO9001-2015 )، سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی(FSSP22000)، سیستم تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط بحرانی (HACCP)، سیستم مدیریت زیست محیطی (ISO14001-2015)، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (ISO45001-2018)، فروش در کشورهای عضو اتحادیه اروپا(EU) و منطقه تجاری آزاد اروپا ( CE)، مدیریت ایمنی، قانونی بودن و کیفیت غذا دام FAMI-QS و حلال است.
بابایی از روسیه به عنوان یکی از بازارهای صادراتی آنزیم صنعتی این شرکت یاد کرد و درباره بازارهای هدف صادراتی این محصول نیز گفت: از ۶ ماه گذشته اقدامات لازم برای اخذ استانداردهای بین‌المللی آغاز شده است و پیش بینی می‌کنیم که از اواخر سال جاری صادرات محصولات آغاز شود. با توجه به اینکه بازارهای مختلفی برای محصولات ما وجود دارد بازاریابی‌ها در حال انجام است.
وی در مورد میزان نیروهای شاغل در این شرکت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ نفر در کارخانه‌ای به مساحت بالغ بر پنج هزار متر مربع در شهرک صنعتی صفادشت شاغل هستند و پیش بینی می‌کنم که با راه‌اندازی ساختمان جدید و آزمایشگاه ۳۰۰ متری برای تحقیق و توسعه، سردخانه و بسته‌بندی، تعداد نیروهای شاغل در این مجموعه ما به ۱۵۰ نفر برسد.
رییس هیات مدیره شرکت توسعه بن دا فرآور در پایان یادآور شد: همچنین شرکت ما دارای امکانات تولیدی با سه خط جداگانه فرمانتاسیون و بیش از ۱۲۰۰ متر مربع اتاق تمیز برای تولید انواع محصولات آنزیمی‌ و محصولات بیولوژیک است. همچنین یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های کنترل کیفی اینگونه محصولات مطابق با استاندارد ISO-17025 در اختیار مجموعه ما است.

همچنین مطالعه کنید:

تکمیل زنجیره ارزش خودروسازی با نوآوری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، نکته جالب این است که در عصر کنونی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.