صفحه اصلی / سرخط خبرها / طرح ساختار قامتی بانوان در دهه فجر اجرا می شود

مدیرکل امور بانوان گیلان:

طرح ساختار قامتی بانوان در دهه فجر اجرا می شود

کسب و کار نیوز - مدیرکل امور بانوان گیلان با اشاره به رتبه ۱۵ گیلان در کم تحرکی زنان، یادآور شد: طرح جامع ساختار قامتی زنان شاغل در دستگاه های اجرایی و ادارات غیر دولتی استان همزمان با دهه فجر اجرا می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، زهرا یعقوب نژاد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کمیته زنان ستاد دهه فجر گیلان امسال بالغ بر ۲۲۰۵ عنوان برنامه در سطح استان برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همزمان با ایام الله دهه فجر ۱۱ پروژه بوم گردی با سرمایه گذاری و مدیریت بانوان افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: همچنین صندوق های خرد زنان روستایی در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گیلان در دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: با حضور معاون رئیس جمهور سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده تصویب و رونمایی خواهد شد.

یعقوب نژاد، گیلان را جزو استان های با آمار بالای زنان سرپرست خانوار دانست و عنوان کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار در دستور کار دولت قرار دارد و لذا نمایشگاه بزرگ توانمندی های زنان سرپرست خانوار و تولیدکننده در سطح استان در دهه فجر برگزار خواهد شد. از دستگاه های اجرایی می خواهیم نسبت به فروش محصولات و دست سازه های زنان آسیب دیده، زندانی و سرپرست خانوار دغدغه داشته باشند.

وی در ادامه از تولید کلیپ های یک دقیقه ای با موضوع نقش زنان در عرصه های علمی و فرهنگی و اجتماعی و مدیریتی بعد از انقلاب خبر داد و گفت: دیدار با خانواده های ۶۳ شهید گیلانی انقلاب، برگزاری نشست ها و کرسی های آزاداندیشی تبیین گفتمان انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی به مناسبت دهه فجر و حضور فعال در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن از دیگر برنامه هاست.

مدیرکل امور بانوان گیلان با بیان اینکه صداوسیمای مرکز استان به معرفی زنان کارآفرین، ایثارگر و فعال در عرصه های اجتماعی، هنری و ورزشی خواهد پرداخت، خاطرنشان کرد: جشنواره های غذا و بازی های بومی – محلی، یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و نمایشگاه عکس و نقاشی با محوریت زنان و حضور در صحنه های انقلاب نیز در سطح استان برگزار خواهد شد.

یعقوب نژاد، با اشاره به رتبه ۱۵ گیلان در کم تحرکی زنان، یادآور شد: طرح جامع ساختار قامتی زنان شاغل در دستگاه های اجرایی و ادارات غیر دولتی استان همزمان با دهه فجر اجرا می شود. این طرح رایگان که با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان برگزار خواهد شد، سلامت و ورزش زنان را با جدیت دنبال می کند تا همه زنان شناسنامه سلامت جسمی و روانی داشته باشند.

وی از برگزاری طرح یک روز ورزش صبحگاهی ویژه زنان شاغل گیلان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه انواع سرطان ها در بین زنان شایع است و باید با مشارکت تشکل های مردم نهاد آگاهی زنان را نسبت به خودمراقبتی بالا ببریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.