صفحه اصلی / اسلایدر / حساب‌های شخصی و تجاری جداسازی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی:

حساب‌های شخصی و تجاری جداسازی می‌شود

کسب و کار نیوز - همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرامش نوشت: در ادامه اعمال نظارت مؤثر بر تراکنش‌های پولی در شبکه بانکی یکی از برنامه‌های بعدی بانک مرکزی جداسازی حساب‌های شخصی و تجاری است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود درباره جداسازی حساب‌های شخصی و تجاری نوشت: تداوم حمایت و پشتیبانی نظام بانکی از فعالان اقتصادی و توسعه کسب‌وکار و فعالیت‌های شفاف در کشور یکی از اقدامات بر زمین مانده و بسیار مهم بانک مرکزی برای جلوگیری از پولشویی و سفته‌بازی، اعمال نظارتی مؤثر و مبتنی بر اصول بانکداری مدرن بر حجم دلیل و ذینفعان تراکنش‌های پولی در شبکه بانکی است.

به نوشته رئیس‌کل بانک مرکزی پس از اعمال موفق کنترل‌های لازم در تراکنش از طریق پست‌های بانکی محدودیت پشت‌نویسی چک‌های تضمینی، تعیین سقف برای تراکنش‌های غیرحضوری غیربانکی (ساتنا) و درون بانکی، دیروز و در ادامه اقدامات اصلاحی برای مبارزه با پولشویی تصمیم بانک مرکزی مبنی بر ضرورت ارائهٔ اسناد مثبته برای انتقال وجوه بیش از یک میلیارد تومان در درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) را به کلیه بانک‌ها ابلاغ کردم. این اقدامات جهت ساماندهی نقل و انتقالات پولی و نظارت کامل بر چهره ریال ادامه خواهد یافت.

همتی نوشت: در هیچ کشوری مقام ناظر بانکی اجازه نمی‌دهد که نقل و انتقال بانکی بدون مستندات و اطلاع بانک از مبدأ و مقصد و دلیل انتقال وجوه و ذی‌نفع‌ها انجام گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.