صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / تشخیص سریع سرطان و کنترل آن برای اولین بار در ایران

تشخیص سریع سرطان و کنترل آن برای اولین بار در ایران

به گزارش کسب و کار نیوز، تابحال فکر کرده‌اید که اگر فضانوردان هزاران کیلومتر دورتر از زمین دچار بیماری شوند چگونه درمان می‌شوند یا در حوادث طبیعی و مناطق جنگی دسترسی به خدمات مشاوره‌ای و تشخیصی باکیفیت درمانی از چه روشی قابل دسترسی است؟ یا مثلا بهترین روش برای استفاده از دانش نخبگان پزشکی برای تشخیص و درمان تعداد زیادی از بیماران در سراسر نقاط ایران و جهان چه می‌تواند باشد؟ تله مدیسین؛ واژه ای نه چندان جدید اما کم کاربرد، حداقل در ایران.

تله مدیسین یا «تأمین سلامت از راه دور» در یک تعریف ساده عبارت است از ویزیت بیماران از یک فاصله دور با استفاده از تکنولوژی های صوتی و تصویری و تجهیزات پزشکی مربوط به آن. فناوری های ارتباطی در حوزه پزشکی بیش از نیم قرن است که در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد و از ارایه خدمات در جنگ ها و مواقع بحرانی عبور کرده و هم اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، تقریبا تمامی خدمات پایش سلامتی و ویزیت بیماران و حتی خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی در بستر اینترنت قابل ارایه است و علاوه بر نرم افزارهای گوناگون تعاملی بین پزشک و بیمار که به راحتی بر روی تلفن های هوشمند در دسترس است، سخت افزارهای اختصاصی تشخیصی نیز ساخته و عرضه شده است.

پزشکی فردمحور

در این سبک نوین پزشکی با استفاده از مشخصات مولکولی هر فرد درمان و روش زندگی مناسب برای آن فرد را ارائه میدهیم و با  استفاده از فن آوری های مولکولی و سلولی مدرن و پیشرفته در تلاشیم در موارد زیر بیماران، آزمایشگاه ها و پزشکان را یاری دهیم:

۱- پیش بینی و پیشگیری به موقع بیماری ها

۲- تشخیص بیماری در مراحل ابتدایی

۳-تعیین برنامه و استراتژی درمان مختص هر فرد

۴- مانیتورینگ روند درمان

۵- مانیتورینگ روند بهبود بعد از درمان

سایت med2life با هدف مشاوره پزشکی در زمینه همه آسیب ها و ‌‌‌‌‌‌‌بیماری ها با تخصص پزشکی فرد محور در شهر دوسلدورف آلمان احداث‌ گردیده که تمام بیماران از تمام نقاط دنیا می توانند به صورت آنلاین و بدون انجام سفر به این مرکز وصل شوند و در مورد مشکل فیزیکی خود کلیه اطلاعات را از نخبگان پزشکی دریافت نمایند. این مرکز با بهره گیری از ۱۲۰ نخبه پرشکی به صورت ۲۴ ساعته در مورد کلیه بیماری ها و مشکلات جسمی اعم از سرطان ، بیماری های خاص و یا حتی هرگونه آسیب و مشکل پزشکی به بیماران در سراسر دنیا از طریق سایت www.med2life.de مشاوره می دهند که به دلیل ایرانی بودن بنیانگذاران این سایت و همچنین عرق ملی ، جهت دسترسی آسان تر ایرانیان، سایت www.med2life.ir به زبان فارسی طراحی و پاسخگوی هموطنان عزیز می باشند. تمام هموطنان می توانند از تمامی نقاط ایران، از آلمان مشاوره پزشکی و برنامه درمانی ( در مورد ورزشکاران برنامه تمرینی) بگیرند، هزینه این مشاوره ۵۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد که امید است باتوجه به ابراز تمایل اسپانسرهای داخلی و خیرین بتوانند این هزینه را به صفر کاهش دهند.

سایت http://www.med2life.ir با توجه به همکاری با کلیه کشورهای اروپایی و همینطور مراکز درمانی در شهرهای بزرگ ایران، در صورت لزوم بیماران را به صورت هدفمند و با آگاهی کامل به کشورهای اروپایی راهنمایی می کند و در غیر اینصورت این بیماران و آسیب دیدگان با مشاوره ما در خود ایران به صورت پزشکی فردمحور با معرفی ما نزد متخصصان معالجه می شوند و بزرگترین هدف ما نظارت بعد از درمان در داخل خود ایران می باشد.

این امر باعث می شود که سالانه چندین میلیون دلار ارز از داخل ایران خارج نشود و هزینه بیماران بصورت چشمگیری کاهش یابد و آگاهی بیماران در مورد بیماری و همچنین تکنولوژی های روز دنیا افزایش یابد. برنامه های مختلف از به روز ترین متخصصان دریافت و برای بهبود شما ارسال خواهد شد.

مهندس شروین حمزه لو و پرفسور کریم نیرنیا پایه گذار این ایده می باشند که به نظر برخی از اقتصاددانان می تواند بهترین و بزرگترین ایده در سال ۲۰۲۰ باشد.

رییس ایرانی انستیتو پزشکی ملکولی و سلول درمانی دوسلدورف آلمان در تحقیقات خود در تلاش است با بهره گیری از رویکرد «سلول درمانی شخصی سازی» و هدفگیری سلول‌های بنیادی سرطان، این بیماری را به شکلی ریشه‌یی و موثر درمان کند.

چون بیماری هایی مثل سرطان پستان حتی از سال‌ها قبل از بروز نشانه‌های بالینی آنها که با معاینه و تستهای معمول قابل شناسایی است، تاثیرات ملکولی خاصی دارند که با تکنیک‌های پیشرفته مولکولی قابل تشخیص است، با استفاده از تکنیک‌های سلولی ملکولی می توان با بررسی ژن‌های موثر در بروز سرطان علاوه بر تشخیص زودهنگام بیماری در مراحل فوق العاده ابتدایی و درمان موثر آن، ریسک ابتلا به بیماری را نیز در افراد مختلف مشخص کرد و همچنین روند درمان بیماری و اثربخشی هر یک از داروها و روش‌ها مثل شیمی درمانی یا هورمون درمانی را در افراد پیش‌بینی و پایش کرد. حتی این روش ها تخمین ریسک و زمان بازگشت بیماری در افراد بهبودیافته را نیز میسر می کنند.

علم تله مدیسین آینده اینترنت می باشد و همچنین علم فرد محور نیز آینده پزشکی است و تلفیق علم و تکنولوژی باعث شد تا اقتصاددانان از این ایده بعنوان بهترین ایده ۲۰۲۰ یاد کنند.

طبق آمار موجود، سالانه بیش از یک میلیون نفر بیمار از داخل ایران بدون هدف و آگاهی به خارج از کشور برای درمان سفر می کنند که بالغ بر ۸۰ درصد از این بیماران بدون درمان و با نارضایتی و پرداخت هزینه های زیاد به ایران بازمی گردند و ۲۰% باقی مانده بعد از بازگشت به ایران، نمی توانند هیچ نظارتی بر روی درمان خود داشته باشند.

در واقع med2 life دریچه ای است برای کسانی که بیماری های خاص مانند سرطان را دارند می توانند از طریق سایت med2life با کلینیک فوق تخصصی درمان سرطان در دوسلدورف وصل شوند و اولین اطلاعات را در مورد بیماری خود به دست آورند.  افراد می توانند با وصل شدن به این دریچه اطلاعات مورد نظر در باب اینکه آیا فرد قابلیت گرفتن بیماری های سرطانی و یا مریضی های خاص را دارد یا خیر و med2life این امکان را به انسان ها میدهد که بتوانند به صورت منظم مورد چکاپ قرار گیرند و یا فهمیدن اینکه سرطان به سراغ آنها خوهد آمد یا نه را از این طریق هدفمند تحت کنترل دربیاورد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.