صفحه اصلی / سرخط خبرها / کلیه مراحل خدمات تهیه و تولید فعالیت‌های هنری از مالیات معاف شد

کلیه مراحل خدمات تهیه و تولید فعالیت‌های هنری از مالیات معاف شد

کسب و کار نیوز -نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال، موسیقی و تئاتر را از پرداخت مالیات و عوارض معاف کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس بخش خدمات ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کرده و چندین بند از آن را به تصویب رساندند.

براساس یکی از بندهای این ماده خدمات زینک، چاپ و انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه‌ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.

براساس بندی دیگر از این ماده کلیه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال و موسیقی و تئاتر از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌باشند.

براساس بندی دیگر از این ماده خدمات مالی و اعتباری اعطای تسهیلات توسط صندوق‌های حمایتی، ضمانت صادرات، سرمایه‌گذاری، بیمه‌ای و پژوهش و فناوری که به موجب قانون یا با مجوز قانون تاسیس شده یا می‌شوند در چارچوب اساسنامه آنها از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌باشند.

براساس بندی دیگر از این ماده خدمات انتشار و نقل و انتقال سهام حق تقدیم، سهم‌الشرکه و سایر اوراق بهادار موضوع بند ۲۴ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۴.۹.۱ با اصلاحات بعدی از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.