به گزارش کسب و کار نیوز، «بهناز آریا» قائم مقام گروه کهکشان که در محصول کاران سرمایهگذاری کرده، اعلام کرد که آمار بیکاری در کشور تناقض دارد و چندین آمار مختلف در اینباره ارائه میشود که ناشی از عدم شفافیت این موضوع است: «وزارت کار میگوید ۱۰.۵ درصد جمعیت فعال کشور (سه میلیون) بیکار هستند و آمارهای غیر رسمی حکایت از بیکاری ده میلیون نفر در سراسر کشور دارد. از آنسو آمار دیگری میگوید که ۶۰ درصد فارغالتحصیلان دانشگاهها یعنی ۷ میلیون نفر بیکار هستند.»
«زهرا باقری» مدیرعامل کاران با اشاره به پیشینه فعالیت این پلتفرم میگوید که آنها حرکتهای اولیه را در تیر ماه ۹۷ انجام دادند و محصول نهایی را در شهریور ۹۸ عرضه کردهاند که یک پلتفرم اشتغال است. به گفته باقری آنها تولید محتوای زیادی پیرامون مشاغل انجام دادهاند و با کارشناسان و مدیران منابع انسانی بسیاری به گفتگو نشستند تا بتوانند نیازهای استخدامی کشور را دریابند و در نهایت موتور جستجوی مشاغل را ایجاد کردند:«موتور جستجوی کاران را میتوان «گوگلِ کاری» و استخدام دانست و یک مدل ایرانی از پلتفرم خارجی «Indeed» که در آن تمام آگهیهای کار قرار میگیرد. این موتور جستجو در میان تمام آگهیهای منتشر شده در سطح وب میگردد و بهترین نتیجهها را ارائه میکند.»
باقری در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اندازه بازار فیزیکی کاریابی و سهم بازار آنلاین در این حوزه میگوید:«در همه جای دنیا بازار آنلاین در این حوزه یک سهم سی چهل درصدی دارد و گمان میکنم این سهم در ایران هم حدودا رقمی مشابه داشته باشد اما در هر حال نباید فراموش کنیم که بسیاری از مشاغل و صنفها و همچنان در یک فضای سنتی کاریابی میکنند. ما با تحقیق در مورد بازارهای مختلف، دیدیم که در برخی صنفها اصلا آگهی چه در فضای وب و چه در فضای سنتی یافت نمیشود و تیم تحقیقمان متوجه شد که بسیاری از بازارهای سنتی، از مواردی چون «معرفی» در این حوزهها استخدام میکنند.»باقری همچنین میگوید دفاتر سنتی کاریابی نیز همچنان فعال هستند و آمار وزارت کار میگوید سهمی زیر ده درصد از حجم استخدامیهای کشور را دارند. او باور دارد که این دفاتر سنتی میتوانند در بسترهای آنلاین چون کاران، فعالیت خود را به روز کرده و از یک بازار سنتی به سمت بازار مدرن پیش بروند و یک حرکت برد برد را انجام دهند.