صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / تلاش برای ورود فرشتگان و vcها به اکوسیستم استارتاپی
تلاش برای ورود فرشتگان و vcها به اکوسیستم استارتاپی

معاون دبیرخانه شبکه TIM: بیست شرکت سرمایه‌گذاری خارجی در رویداد ‌TIM۲۰۲۰ حضور خواهند داشت

تلاش برای ورود فرشتگان و vcها به اکوسیستم استارتاپی

کسب و کار نیوز - در حالی دومین نشست سرمایه گذاری فناوری با حضور سرمایه گذاران ارشد بیش از 11 کشور جهان با موضوع ارائه فرصت های سرمایه گذاری قرار است در 15 و 16 بهمن ماه برگزار شود که این نشست ها می تواند پای سرمایه گذاران خارجی را به ایران باز کند؛ سرمایه گذارانی که در شرایط حال حاضر در کشور ما بار خود را بسته اند و به تدریج از ایران می روند.

به گزارش کسب و کار نیوز، به گفته میلاد صدرخانلو، معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای دی ۸، هدف از دومین نشست سرمایه‌گذاری تسهیل سرمایه‌گذاری روی پروژه های فناورانه در کشورهای D8 است. گروه D8، به عنوان سازمانی جهت بهبود موقعیت‌ کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی، متنوع‌سازی و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری، افزایش مشارکت در تصمیم‌گیرها در سطح بین‌المللی و فراهم آوردن استاندارد‌ زندگی بهتر بین هشت کشور، بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه ایجاد شده است.

با توجه به پراکندگی جمعیتی، این گروه بسیار استراتژیک بوده و تعاملات بسیار گسترده‌ای در حوزه اقتصادی و فناوری با هدف شبکه انتقال تکنولوژی و فناوری در حال اجرا است.

نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM2020 یکی از رویدادهای گروه D8‌ است که دبیرخانه دائم آن در ایران و در محل پارک فناوری پردیس قرار دارد. دبیر این رویداد صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و معاون دبیر این نشست میلاد صدرخانلود رئیس شبکه فن‌بازار ملی ایران هستند. در این راستا میلاد صدرخانلو، معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای دی-هشت، حسینی مجری برگزاری و عبدی مشاور بین الملل در حوزه تعاملات اقتصادی در این راستا توضیحاتی دادند.

صدرخانلو در خصوص این نشست گفت: «این نشست با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در این ۸ کشور فعالیت می‌کند و در این اجلاس سعی می‌شود تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری از ۸ کشور را در این نشست گرد هم آوردیم. همچنین تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی همکاری خوبی را در خلال این رویداد داشته باشند تا زمینه‌ساز سودآوری بوده و تعاملات بین طرفین گسترش یابد.»

به گفته صدرخانلو، این نشست با هدف تشویق کشورهای اسلامی جهت انتقال فناوری، ترغیب همکاری فی‌مابین و همکاری‌های سازنده شرکت‌ها و سازمان‌ها صورت می‌پذیرد. همچنین با توجه به تصمیم شورای راهبری این نشست، موضوعات اصلی برگزاری نشست ۲۰۲۰ ، پیگیری مصوبات گذشته و شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری تعیین گردید.

صدرخانلو گفت: «در حال حاضر بالغ بر ۲۰ شرکت شامل سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فرشتگان کسب‌وکار خارجی از ۶ کشور پاکستان، نیجریه، اتیوپی، بنگلادش، لبنان و هند جهت حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین در این رویداد در حدود ۱۰۰ سرمایه‌گذار داخلی از جمله انجمن VC، صندوق نوآوری و شکوفایی و … حضور خواهند داشت.»

معاون دبیر نشست ۲۰۲۰ در خصوص ایده‌ها و طرح‌های پذیرفته شده گفت: «محدودیت بیان طرح نداریم و تمام حوزه‌های فناوری می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. در حال حاضر نیز تجهیزات پزشکی، نیرو و دارو بیشترین طرح‌ها را تشکیل داده‌اند.»

او ادامه داد: «امسال ۶ بخش استراتژیک و مهم داریم. ما در ۲۰۲۰ پنل‌های تخصصی سرمایه‌گذاری، تجربه‌های موفق استارتاپی (ایرانی و خارجی)، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، کارگاه‌های آموزشی و جلسات B2B را برگزار خواهیم کرد.»

صدرخانلو در مورد خروج سرمایه سرمایه‌گذاران خارجی از ایران گفت: «خروج سرمایه از کشور را در خروج ارز از کشور نمی‌بینیم. با این مدل سرمایه‌گذار ایرانی در سهام و سود آن شرکت شریک شده که ارزشمند خواهد بود و انتفاع آن به کشور باز می‌گردد.»

با توجه به برگزاری این نشست به صورت بین‌المللی و حضور سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران از کشورهای مختلف، فرصت مناسبی است برای شرکت‌های فناور، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان داخلی که از تجربیات و فرصت‌های همکاری ایجاد شده در کشورهای مختلف آگاه شده و شبکه ارتباطی خود را گسترش دهند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.