به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “احمد اسکندری نسب” در نشست بررسی نقش بخش خصوصی در توسعه فضاهای آموزشی با حضور فعالان اقتصادی کشور و کرمان با بیان اینکه مدرسه کانون اصلی برای تعلیم، تربیت و آموزش هر گونه مهارت و یادگیری است، گفت: مدرسه کانونی از نشاط، شادابی و سرزندگی است و به این موضوع تاکید داریم.
اسکندری نسب افزود: معتقدیم مدرسه باید کانون تحول محله باشد و مردم محله از فضای ایجاد شده در مدرسه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه وجود فضای آموزشی مناسب در یادگیری دانش آموزان تاثیرگذار است، ادامه داد: فضای نامناسب آموزشی مانند کانکس، کپر، چادر و مدارس غیرقابل استفاده، انگیزه معلم و دانش آموز را کاهش میدهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۲۰۰۰ کلاس درس با کمک خیرین مدرسه ساز در سطح استان ساخته شده است اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی استان ۴.۹ درصد و متوسط این میزان در کشور ۵.۲ درصد است که علاوه بر مناطق کمتر توسعه یافته به دلیل افزایش مهاجرت ها به مرکز استان، در شهر کرمان نیز با کمبود مدرسه روبرو هستیم.
اسکندری نسب گفت: تعداد زیاد دانش آموزان در کرمان، باعث شده که ۱۱۱۷ مدرسه بیش از ۳۵ نفر و حتی کلاس ۴۸ نفره داریم و البته در مقابل نیز برای رعایت عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی همه دانش آموزان ۷۱۰ مدرسه با جمعیت زیر ۱۰ دانش آموز وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: از ۵۶۰۰ فضای آموزشی استان ۶۱۱ مدرسه فرسوده هستند، ۳۶۱ مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارند، ۱۸۱ مدرسه در چادر دایر می شوند، ۴۶ مدرسه کپری، ۲۳۲ مدرسه بلوکی و ۱۷۰ مدرسه کانکسی هستند.
اسکندری نسب افزود: دولت به تنهایی نتوانسته و نمی تواند مدرسه بسازد و از سال ۹۰ با شدید شدن تحریم ها علیه ایران، ۳۱۰ پروژه مدرسه سازی به دلیل نبودن اعتبار لازم متوقف شدهاند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز خیرین مدرسه یار نیز هستند، بیان کرد: در برخی مناطق به دلیل کمبودهای بسیار در پوشاک، تغذیه و لوازم التحریر دانش آموزان، خیرین به رفع این نیازها نیز کمک می کنند.
وی خاطرنشان کرد: طرح احداث ۱۰۰ مدرسه در استان کرمان توسط بخش خصوصی و خیرین بیسابقه است که با کمک دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی در نظر گرفته شده برای تکمیل پروژه های آموزشی، می توان این تعداد مدرسه را تا ۳۰۰ مدرسه افزایش داد.