صفحه اصلی / اجتماعی / ضرر بیمه ها از کروکی های تقلبی
ضرر بیمه ها از کروکی های تقلبی

هزینه چاپ قبوض کاغذی صرف نصب دوربین های راهنمایی و رانندگی می شود

ضرر بیمه ها از کروکی های تقلبی

کسب و کار نیوز- از اسفندماه امسال قبض جریمه کاغذی به طور کامل در کشور حذف و این کار به صورت هوشمند انجام خواهد شد. پلیس راهور سالانه بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان پول چاپ اوراق می‌دهد که با راه اندازی این طرح صرفه جویی کلانی شکل خواهد گرفت. قبوض کاغذی مشکلاتی همچون هزینه گزاف کاغذ و مفقود شدن قبوض به‌دنبال دارد به همین دلیل حذف این قبوض ضروری است اما دولت باید برای افرادی که توانایی استفاده از سرویس‌های اینترنتی جهت پرداخت هزینه آب، برق و گاز را ندارند، تدبیر کند. پایه و اساس سرویس‌های اپراتوری بر فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و علومی از این دست استوار است که اشتغال‌زایی نیز می‌کنند بنابراین باید از ایده‌های جدیدی همچون حذف قبوض کاغذی و پرداخت هزینه‌ها از طریق سرویس‌های اپراتوری در بستر تلفن استقبال کرد.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در همین رابطه رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه سالانه میلیارد‌ها تومان صرف تهیه کاغذ جریمه می‌شود گفت: از اسفندماه امسال قبض جریمه کاغذی به طور کامل در کشور حذف و این کار به صورت هوشمند انجام خواهد شد. سردار سیدکمال هادیانفر افزود: ۱۳هزار دست افزار در کشور توزیع شده که در اختیار ماموران راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و سطح شهر‌ها قرار داده می‌شود تا از اسفندماه امسال جریمه را روی این دستگاه‌ها ثبت کنند. وی بیان داشت: تمام اطلاعات از قبیل بیمه، مسروقه بودن، نمره منفی رانندگان قابلیت ثبت در حافظه دست افزار‌ها را خواهد داشت و از اسفند پلیس به صورت هوشمند جریمه خواهد کرد. سردار هادیانفر ادامه داد: بیمه‌ها نیز سالانه حدود هزار و۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کروکی‌های تقلبی را پرداخت می‌کنند که با هوشمندسازی پلیس، این هزینه‌ها نیز قطع خواهد یافت.

اخیرا صحنه‌سازی و تصادفات ساختگی‌ برای دریافت خسارت از بیمه‌ها رواج یافته است. برخی افراد با صحنه‌سازی و کروکی‌های تقلبی و جابجایی راننده برای دریافت خسارت بیمه اقدام می نمایند که این امر علاوه بر تضییع حقوق مردم، شرکت‌های بیمه را متضرر می‌کند. بررسی‌های ها نشان می‌دهد که افراد متخلف، در مناطق مختلف از شرکت‌های بیمه متعدد، بیمه نامه اخذ می‌کنند تا بتوانند در طول سال، چندین بار اقدام به اخذ بیمه‌نامه کنند.

سواستفاده از کروکی ها تقلبی

ابوطالب مظفری، کارشناس صنعت بیمه

با حذف قبوض کاغذی جرایم رانندگی صرفه جویی کلانی در این رابطه محقق خواهد شد. باید در راستای اجرای دولت الکترونیک دیگر قبوض کاغذی در تمام صنایع جمع آوری شود و قبوض و پرداخت های الکترونیکی جایگزین شوند. البته تاخیر زیادی هم در رابطه با اجرا و تحقق این طرح وجود داشته که امید است در اسفند ماه این طرح به اجرا دربیاید. بسیاری از تخلفات در جرایم کاغذی دور از دید می مانند و همین امر اتفاقات ناگوار زیادی را رقم زده است. میلیاردها تومان همه ساله توسط راهنمایی و رانندگی به چاپ برگه جریمه اختصاص پیدا می کند که با حذف آن می توان دوربین های بیشتری در سطح شهرها نصب کرد و با سامانه الکترونیک قبوض جریمه الکترونیکی صادر کرد.

اما از سوی دیگر با راه اندازی قبوض الکترونیک می توان از سواستفاده هایی که در این بین می شود را نیز گرفت. سالانه تقلب های زیادی در رابطه با کروکی های تصادفات می شود که هزینه های زیادی را برای بیمه ها می تراشد. با اجرای صحیح این طرح می توان جلوی سواستفاده های افراد را از کروکی ها تقلبی گرفت. البته تصادفات صحنه‌سازی شده مشخصه‌های مشترکی دارند که برای کارشناسان نخ‌نما شده‌اند. اغلب متقلبانی که به دنبال دریافت خسارت هستند، ادعای شکستگی می‌کنند. حادثه همیشه خارج از شهر، دور از دوربین‌های شهری و نگاه مردم، در نیمه‌های شب یا دیرتر از آن اتفاق افتاده است. همیشه واژگونی رخ داده و خودروی واژگون شده کم ارزش و قدیمی بوده است. به همین دلیل لزوم نصب دروبین های راهنمایی و رانندگی را متذکر شدیم. با صرف هزنیه های چاپ قبوض برای نصب دوربین ها می توان جلوی این سواستفاده ها را نیز گرفت. البته طبق تجریبات صحنه سازی به خودی خود نمی‎تواند موفق باشد، در برخی موارد کشف شده، فرد متقلب یک همدست در بیمه داشته که این از مواردی است که باید در بدنه سازمان ها پیگیری و بررسی شود.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …