صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / تجارت ایران و چین ادامه دارد

تجارت ایران و چین ادامه دارد

کسب و کار نیوز - رئیس اتاق مشترک ایران و چین می‌گوید: چشم‌انداز تجاری ما با چینی‌ها در سال ۲۰۲۰ این طور پیش‌بینی شده است که حجم تجاری ما با این کشور به ۴۰ میلیارد دلار برسد، بنابراین در شرایط تحریم هنوز وضعیت مشکلات و مسائل تجارت ایران و چین حاد نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز، آن طور که خبرگزاری آناتولی گزارش داده، اداره گمرک چین حجم مبادلات تجاری ایران و چین در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ را با کاهش ۵۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته معادل  ۱٫۷۳ میلیارد دلار اعلام کرده است.

بر این اساس، صادرات چین به ایران در ماه ژانویه امسال به ۷۲۲ میلیون دلار رسیده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۸ درصد سقوط داشته است. همچنین واردات چین از ایران نیز با ۵۱ درصد کاهش از ۲٫۱ میلیارد دلار به ۱٫۰۱ میلیارد دلار رسیده است. بر همین اساس آیا روند تجارت میان ایران و چین کند شده است.

پیش‌بینی حجم تجارت در سال ۲۰۲۰

در همین حال، رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پاسخ به این پرسش که آینده تجاری ایران و چین را چطور ارزیابی می‌کنید؟ به تجارت‌نیوز گفت: هفته گذشته جمعی از ما فعالان اقتصادی مهمان رئیس کل بانک مرکزی بودیم. باید اشاره کرد در این فضای دیپلماسی ادامه فعالیت برای تجار و صاحبان اقتصاد بسیار سخت‌تر از گذشته است. یعنی فعالان اقتصادی همه راحت نمی‌توانند کار کنند اما مراودات تجاری میان ایران و چین همچنان برقرار است.

مجیدرضا حریری افزود: ۳۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری ما با چین است و این تراز تجاری هنوز به نفع ایران است. در این میان حدود ۱۴ میلیارد دلار ایران از کشور چین کالای غیرنفتی وارد می‌کند.

او درباره چشم‌انداز تجاری میان ایران و چین در سال ۲۰۲۰ اظهار کرد: چشم‌انداز تجاری ما با چینی‌ها در سال ۲۰۲۰ این طور پیش‌بینی شده است که حجم تجاری ما با این کشور به ۴۰ میلیارد دلار برسد.

حریری گفت: تجارت فرامزی ما با چین نسبت به سایر کشورها از وضعیت مطلوبی برخوردار است. یعنی در شرایط تحریم تجارت با چینی‌ها با مشکلات و مسائل حادی مواجه نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.