صفحه اصلی / سرخط خبرها / آغاز فاز دوم عملیات مرمت باغ سالار کلانتر کرمان
آغاز فاز دوم عملیات مرمت باغ سالار کلانتر کرمان

آغاز فاز دوم عملیات مرمت باغ سالار کلانتر کرمان

کسب و کار نیوز:مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی،گردشگری‌ و صنایع‌ دستی‌ استان‌ کرمان از آغاز فاز دوم عملیات مرمت باغ سالار کلانتر شهر کرمان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فریدون فعالی” با اشاره به اینکه در فاز دوم عملیات مرمت باغ‌ سالار کلانتر کرمان مرمت کوشک مرکزی تکمیل می شود، اظهار کرد: در این فاز نماسازی، کف‌سازی و گچبری های فضاهای داخلی کوشک مرکزی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در فاز اول نیز بازسازی سقف‌های آسیب‌دیده، سبک‌سازی و مرمت بام و همچنین احیا صفه پیرامونی کوشک‌مرکزی انجام پذیرفت، افزود: با محوطه‌سازی و احیای فضای‌ باغی‌ و ‌حصار پیرامونی، مرمت این باغ‌ تاریخی با مشارکت متولی موقوفه به پایان می رسد.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی،گردشگری‌ و صنایع‌ دستی‌ استان‌ کرمان ادامه داد: اتمام ‌عملیات‌ مرمت باغ‌ سالار کلانتر باعث می‌شود یک جاذبه جدید به بازار گردشگری استان کرمان وارد شود.

فعالی با بیان اینکه تاکنون پروژه مرمت و بازسازی باغ سالار کلانتر ‌۴۰ درصد پیشرفت‌ فیزیکی داشته است، بیان کرد: با پایان یافتن فاز دوم مرمت این باغ، شاهد پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی آن خواهیم بود.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی،گردشگری‌ و صنایع‌ دستی‌ استان‌ کرمان افزود: عملیات مرمت و احیا باغ و عمارت تاریخی سالار کلانتر با حدود ۱۴۰ سال قدمت از اول مرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

فعالی خاطرنشان کرد: باغ‌ سالار کلانتر در دوران قاجار بنا شده و در ۲۲ مرداد سال ۱۳۸۴به شماره ۱۳۰۷۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.