صفحه اصلی / اسلایدر / پمپ بنزین‌هایی که هوا می‌فروشند
پمپ بنزین‌هایی که هوا می‌فروشند

جایگاه‌های سوخت کم فروشی می کنند

پمپ بنزین‌هایی که هوا می‌فروشند

کسب و کار نیوز- خبرهای مختلفی در فضای مجازی مبنی بر هوا فروشی به جای بنزین در جایگاه های سوخت منتشر شده است. افزایش قیمت بنزین در کنار نارضایتی هایی که برای مردم ایجاد کرد موجب شد تا سواستفاده های زیادی در این رابطه انجام شود. در حال حاضر در بسیاری از پمپ بنزین ها شاهد نارضایتی مردم در رابطه با کیفیت بنزین دریافتی هستیم.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، بیشتر اعتراضات مربوط به کم فروشی در عرضه بنزین است. گویی در این پمپ بنزین ها به مردم به جای بنزین هوا می فروشند. آمارهای بسیاری از افزایش تعداد این پمپ بزنین ها منتشر شده و ضرورت دارد سازمان های متولی و بازرسان مرتبط به این موضوع ورود کنند. یکی از مراجعه کنندگان به پمپ بنزین دادمان واقع در بلوار فرحزادی سعادت آباد به “کسب و کار” می گوید: اینجا سومین پمپ بنزینی است که برای بنزین زدن انتخاب کرده ام. در نوبت های قبلی و در جایگاه های دیگری که اقدام به زدن بنزین کردم متاسفانه با خروج از پمپ بنزنین و پس از ده دقیقه آمپر سوخت پایین آمده و دیگر نشان پر بودن باک را نداشت. وی ادامه داد: این مدل بنزین ها، شاید ناخالصی هایی داشته باشند اما با پرس و جو از دیگران متوجه شده ام که هوای بسیاری در آن وجود دارد برای همین بیش از چند روز دوام ندارند و باید مجدد به جایگاه های عرضه بنزین مراجعه کنید. به گفته وی این حرکت سرقت علنی بنزین است و جایگاهداران به هر دلیلی که خودشان می دانند در حال انجام این کار هستند. از این نمونه ها در روزهای اخیر بسیار زیاد بوده و مردم معترض به کیفیت بنزین های عرضه شده هستند.

برخی مسئولان بر این باورند که هوای بنزین درواقع همان بخارهای بنزین است که متولیان توزیع بنزین تصمیم دارند با اجرای طرح «کهاب» بخارهای موجود درجایگاه‌های سوخت را جمع‌آوری کنند و دوباره به پالایشگاه برگردانند. طرحی که به گفته برخی فعالان بازار از زمان اجرای آن در ‌سال ٨٧ تاکنون نیمه‌کاره مانده است و جایگاهداران به دلیل هزینه سنگین اجرای آن، حاضر به همکاری نیستند و تنها برخی جایگاه‌های سوخت این طرح را اجرا کرده‌اند.

کم فروشی بنزینی که با افزایش قیمت آن مورد توجه قرار گرفته و از گوشه کنار صدای اعتراض به این موضوع در جایگاه‌های مختلف به گوش می‌رسد و از آنجا که حالا به جای هزار تومان، هر لیتر بنزین ۳ هزار تومان قیمت دارد، افراد دیگر به سادگی از کنار آن نمی‌گذرند. با این حال اگرچه جایگاه‌داران موضوع کم فروشی را تکذیب می‌کنند اما رئیس سازمان ملی استاندارد گفته که همزمان با افزایش قیمت بنزین، بررسی نازل‌ها در جایگاه‌های سوخت در دستور کار قرار گرفت که در آبان ماه ۲۱۵ مورد از پنج هزار و ۱۰۰ مورد نازل، در آذر ماه ۱۶۳ مورد از چهار هزار و ۹۷۸ مورد نازل و در یک هفته گذشته ۳۵ مورد از یکهزار مورد بازرسی نازل‌ها کم فروشی داشته و از سوی کارشناسان این سازمان و وزارت نفت پلمپ شدند.

سامانه ثبت شکایت برای مشکلات فروش سوخت

مسعود نایبی، کارشناس استاندارد

بعضی مردم معتقدند جایگاه‌های سوخت کم‌فروشی می‌کنند اما مدرکی برای اثبات ادعای خود و احقاق حقوقشان ندارند. ماجرا از این قرار است که برخی از خودروسواران پس از خرید بنزین و دیدن آمپر بنزین خودروی خود می‌گویند که بنزین زدیم اما آمپر بنزین خودرو تکان نخورده و یا به اندازه همیشه سوخت می‌زنیم اما در کمال تعجب مشاهده می‌کنیم که آمپر بنزین خودرو مثل همیشه بالا نرفته است. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که جایگاهداران سوخت همیشه این موضوع را رد می کنند و معتقدند که ادعای هوافروشی در پمپ بنزین علمی و واقعی نیست. در حال حاضر مدتی است که فیلم های زیادی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد در یکی از پمپ بنزین‌ها که حاضر شده بنزین را در ظرف بدهد، ۳ لیتر بنزین در ظرف ۱٫۵ لیتری جای شده و در واقع مابقی بنزین هوا بوده است.

البته نمی توان به اصل واقعیت این فیلم ها استناد کرد اما امروز مردم معترض هستند و معتقدند کم فروشی و هوافروشی در جایگاههای بنزین وجود دارد و همین بنزین بی کیفیت را با این ترفندها به مردم می فروشند. با این حال سامانه ثبت شکایتی نیز وجود دارد که از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی و تلفن‌های اداره استاندارد قابل پیگیری است. هر فردی که از هر جایگاه و نازلی شکایتی ثبت کند، توسط یکی از شرکت‌های بازرسی در حضور فرد شاکی، نازل تست شده و اگر مشکلی داشته باشد، برخورد و به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.