صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دادگاه استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا در سنا آغاز شد

امروز صبح

دادگاه استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا در سنا آغاز شد

کسب و کار نیوز - رویترز نوشت، دادگاه استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا در سنا قرار است شش روز در هفته جریان داشته باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، مجلس نمایندگان آمریکا رأی به استیضاح دونالد ترامپ داده و در همین راستا نیز ادامه این روند به مانند دادگاه در مجلس سنا ادامه می‌یابد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز ۲۸ دی ترامپ را متهم کرد که با سوءاستفاده از قدرت نهاد تحت ریاستش بر دولت اوکراین فشار آورده تا در انتخابات ایالات متحده، برای رسیدن به منافع سیاسی خود (دونالد ترامپ)، دخالت کند؛ و سپس تلاش کرده تا با ممانعت از انجام تحقیقات در مورد این کار خلاف، بر قضایا سرپوش بگذارد.

شرحی از دفاعیات تیم وکلای ترامپ که ۱۱۰ صفحه است، می‌گوید رئیس‌جمهوری هیچ کار اشتباهی انجام نداده و جرمی مرتکب نشده است.

وکلای دونالد ترامپ نوشته‌اند، مجلس نمایندگان آمریکا «از قانون اساسی به‌طور خطرناکی منحرف شده که سنا باید فوراً و شدیداً آن را محکوم کند».

انتظار می‌رود در جلسه امروز سنا بر سر پیشنهادهای «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنا، در مورد روند استیضاح مباحثه و رأی‌گیری انجام گیرد.

روز گذشته سناتور مک‌کانل قوانین و ضوابطی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن دموکرات‌ها و وکلای کاخ سفید، هر یک ۲۴ ساعت برای طرح دعوی و دادخواهی اولیه خود وقت خواهند داشت.

انتظار می‌رود دموکرات‌ها تلاش کنند تغییراتی در ضوابط پیشنهادی مک‌کانل ایجاد کنند تا به این طریق شاهدانی به روند دادرسی احضار شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.