صفحه اصلی / استان ها / صدور گواهی حمل بهداشتی برای حل معضل تراکم دام در زنجان
صدور گواهی حمل بهداشتی برای حل معضل تراکم دام در زنجان

صدور گواهی حمل بهداشتی برای حل معضل تراکم دام در زنجان

کسب وکار نیوز:مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده و در راستای مقابله با تراکم بالای دام در استان زنجان، ۲۲۵ فقره گواهی حمل بهداشتی دام صادر شده است.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, محمدباقر حاج کاظمی اظهار کرد: باتوجه به اینکه در سطح استان زنجان اخیرا شاهد تراکم بالای دام در جایگاه‌های نگه‌داری دام بوده‌ایم، لذا طی یک ماه گذشته ضمن هماهنگی که با ۱۲ استان کشور در این راستا به عمل آمده است، گواهی‌های حمل بهداشتی دام جهت خروج حداقل ۱۹ هزار و ۶۳ راس دام از استان و ارسال به سایر استان‌ها صادر شده است.

وی به پیش‌نیازهای صدور گواهی حمل بهداشتی دام اشاره و عنوان کرد: جهت تسریع در فرایند صدور گواهی‌های مذکور، سعی شده است که الزامات و امورات بهداشتی مورد نظر استان‌های متقاضی مقصد اعم از انجام واکسیناسیون، سمپاشی و … به‌عنوان پیش‌نیاز صدور گواهی حمل در سریع‌ترین زمان ممکن تامین و اجرا شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به معضل تراکم دام، تبعات و پیامدهای ناگوار حاصل از آن اشاره و تصریح کرد: معضل تراکم بالای دام از یک سو به‌عنوان فاکتورهای استرس‌زا علیه دام‌ها عمل کرده در نتیجه منجر به تضعیف سیستم ایمنی دام‌ها خواهد شد و از سوی دیگر به‌عنوان یک عامل خطر مهم و جدی جهت انتقال و انتشار بیماری‌های مختلف میان دام‌های موجود در واحدهای دامداری عمل می‌کند.

حاج‌کاظمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اهتمام می‌شود تا واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی مورد نیاز جهت صادرات دام به استان‌های متقاضی دام در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با اولویت صورت گیرد؛ چراکه در هر جایی که جمعیت زیاد است انتقال بیماری ها بسیار راحت‌تر صورت می‌گیرد لذا سعی بر این است که هرچه سریع‌تر، بدون معطلی و در حداقل زمان ممکن کار انتقال دام‌ها بین استان‌های درخواست کننده اعم از قم، اصفهان، خراسان و گیلان صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.