صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / آغاز پذیره‌نویسی ۶۰۰ میلیون سهم تامین سرمایه دماوند با نماد «تماوند»

از فردا صورت می گیرد

آغاز پذیره‌نویسی ۶۰۰ میلیون سهم تامین سرمایه دماوند با نماد «تماوند»

کسب و کار نیوز - پذیره‌نویسی‌ تامین سرمایه دماوند با نماد "تماوند" به مدت ۳۰ روز کاری از سه‌شنبه، یک بهمن 1398 آغاز خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، فردا سه‌شنبه، اول بهمن ۱۳۹۸ پذیره‌نویسی ۶۰۰ میلیون سهم تامین سرمایه دماوند با نماد “تماوند” به مدت ۳۰ روز کاری به روش ثبت سفارش آغاز خواهد شد. تامین سرمایه دماوند، اولین تامین سرمایه‌ای است که پذیره‌نویسی‌ آن به صورت سهامی عام و با حضور و مشارکت سهامداران بازار شکل خواهد گرفت.

سرمایه این شرکت ۲ هزار میلیارد ریال بوده و این پذیره‌نویسی در بازار سوم فرابورس صورت خواهد گرفت. حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۵۰ هزار سهم و قیمت هر سهم در پذیره‌نویسی معادل ۱۰۰۰ ریال است. در فرایند پذیره‌نویسی سهام تامین سرمایه دماوند، شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با میزان تعهد ۶۰۰ میلیارد ریال معتهد پذیره‌نویسی معرفی شده و شرکت کارگزاری بورس بهگزین نیز مدیریت عرضه را بر عهده خواهد داشت.

آذر ماه سال جاری نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» این شرکت در فرابورس برگزار شد و امیرحسین ارضاء، نماینده هیات موسس در این نشست با بیان اینکه تامین سرمایه دماوند، دهمین تامین سرمایه بازار سرمایه خواهد بود و سهامداران اصلی آن شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و بنیاد مستضعفان هستند، گفت: برای تاسیس تامین سرمایه دماوند همواره چند مفروض را در نظر داریم؛ نخست اینکه سهام این شرکت در بازار سرمایه عرضه شود تا اهالی بازار نیز در آن حضور داشته باشند؛ هدفی که تبدیل به نقطه قوت این تامین سرمایه شده است و دوم آنکه به ابزارسازی بازارهای مالی کمک کنیم.

لازم به ذکر است که از ابتدای تاسیس فرابورس ایران تاکنون پذیره‌نویسی ۷ صندوق‌ سرمایه‌گذاری جسورانه، ۱۶ صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله و ۲ صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در بازار فرابورس انجام شده است. همچنین پذیره‌نویسی سهام ۲۷ شرکت در شرف تاسیس نیز در بازار فرابورس محقق شده که ارزش کل سهام پذیره‌نویسی‌شده این شرکت‌ها بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال است.

در این میان تفاوت پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار با عرضه اولیه این است که بعد از عرضه اولیه، نماد مربوطه با دامنه ۵ درصدی باز می‌شود و قابل معامله است اما بعد از پذیره‌نویسی سهام تامین سرمایه دماوند، نماد این شرکت در بازار سوم بسته شده و باید مراحل مربوط به ثبت شرکت دنبال شود. پس از این فرایند نماد این شرکت در بازار پایه باز خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.