صفحه اصلی / استان ها / زمستان و دغدغه‌ای به نام وسایل گازسوز استاندارد
زمستان و دغدغه‌ای به نام وسایل گازسوز استاندارد

زمستان و دغدغه‌ای به نام وسایل گازسوز استاندارد

کسب و کار نیوز :مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: توزیع و فروش تجهیزات انرژی‌بر فاقد برچسب انرژی، ممنوع است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود کارگرزاده اظهار کرد: در فصل سرما، افزایش تقاضا برای استفاده از وسایل گرمایش گازسوز بیشتر می‌شود و نداشتن آگاهی لازم در خصوص رعایت مسائل ایمنی در بهکارگیری وسایل و تجهیزات گرمایشی، خطرات جدی شهروندان را تهدید می‌کند.

این مسئول ادامه داد: اطمینان نداشتن از سالم بودن وسایل گرمایشی گازسوز، نصب نامناسب بخاری‌ها و اطمینان نداشتن از مناسب و باز بودن مسیر دودکش و سلامت دودکش برای خروج گازهای منوکسیدکربن سبب بروز انفجار و یا گازگرفتگی می‌شود که می‌توان با رعایت نکات ایمنی ساده، از بروز این خطرات جلوگیری کرد.

وی افزود: شهروندان قبل از استفاده از وسایل گازسوز از وجود علامت استاندارد بر روی وسیله گرمایشی اطمینان حاصل کرده و در صورت وجود مشکل به تعمیرکار مجاز مراجعه کنند و از بخاری‌های بدون دودکش در اتاق‌های خواب، حمام‌ها، زیرزمین‌ها و فضاهای بسته اکیدا خودداری کنند.

کارگرزاده تصریح کرد: شهروندان از خشک کردن مستقیم لباس بر روی بخاری اکیدا خودداری کنند؛ چراکه این امر منجر به آتش‌سوزی شده و خطرات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت. همچنین اگر قرار است یک بخاری برای اولین‌بار روشن شود، توجه شود حداقل چند ساعت قبل از خواب از درست سوختن شعله آن (رنگ شعله آبی باشد) و انتقال گازهای مونوکسید کربن به بیرون از فضای اتاق خواب اطمینان حاصل شود و از خوابیدن فوری در چنین فضاهایی خودداری شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان یادآور شد: بر اساس ماده ۱۳ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی همه تولیدکنندگان تجهیزات انرژی‌بر، موظف‌اند بر مبنای معیارها و مشخصات فنی ابلاغ‌ شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به تهیه و نصب برچسب انرژی و درج آن؛ بر روی کالاها اقدام کنند که در این راستا توزیع و فروش تجهیزات انرژی‌بر فاقد برچسب انرژی، ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: هنگام خرید وسیله گرمایشی برای اطمینان از اصالت کالا، کد ۱۰ رقمی زیرعلامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و درصورت تایید اقدام به خرید کالا کنند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.