صفحه اصلی / استان ها / رفع تصرف اراضی ملی ۶۰ میلیاردی در آستانه‌اشرفیه
رفع تصرف اراضی ملی ۶۰ میلیاردی در آستانه‌اشرفیه

رفع تصرف اراضی ملی ۶۰ میلیاردی در آستانه‌اشرفیه

کسب و کار نیوز :فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف چهار هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سردار عزیزاله ملکی امروز در جمع خبرنگاران در ستاد فرماندهی انتظامی استان، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

وی بیان کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد فردی چهار هزار مترمربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیر قانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده است.

سردار ملکی ادامه داد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا متهم ۵۰ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی زمین‌های تصرف شده را ۶۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با آن، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.