صفحه اصلی / استان ها / افزایش عملکرد تولید برنج در شالیزارهای گیلان
افزایش عملکرد تولید برنج در شالیزارهای گیلان

افزایش عملکرد تولید برنج در شالیزارهای گیلان

کسب و کار نیوز :رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در سال جاری با تلاش‌های شبانه روزی موفق شدیم عملکرد تولید برنج در استان نسبت به واحد سطح را شش درصد افزایش دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی درجانی با بیان اینکه بخش کشاورزی موتور محرکه اقتصاد بسیاری از کشورها است و ما نیز ظرفیت‌های خوبی را در بخش کشاورزی برای رونق بخشیدن به بخش اقتصادی استان داریم، گفت: ظرفیت هایی در گیلان وجود دارد که با بهره‌گیری از آنها خواهیم توانست تا دو برابر میزان فعلی تولید در بخش کشاورزی را افزایش دهیم.

وی افزود: در شرایط فعلی یکی از مباحث حائز اهمیت در دنیا و همچنین در کشور ما، موضوع امنیت غذایی است که از مؤلفه‌های بسیار مهم رونق اقتصادی به شمار می‌شود.

درجانی خاطرنشان‌ کرد: این استان با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی دارای ظرفیت مناسبی در تولید محصولات کشاورزی است و بیش از ۷۰ محصول مهم و استراتژیک در این استان تولید می شود که در ۲۰ محصول حائز رتبه برتر هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه ۳۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، گفت: در کشور، حدود چهار میلیون بهره‌بردار کشاورز شناسایی شده است.

وی افزود: تلاش پیشگامان عرصه تولید و دست‌اندرکاران بخش اجرا و تحقیقات کشاورزی استان نیز در سال جاری منجر به افزایش شش درصدی عملکرد در واحد سطح شد و از مجموع اراضی شالیزاری استان رکورد هفتصد و پنجاه هزار تن تولید برنج ثبت شد.

درجانی به ظرفیت آب‌بندان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰درصد آب‌های روان بر اثر بارش باران به دریا می رود و یا خسارت هایی به استان وارد می کند که با مدیریت صحیح می توان از این نعمت الهی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی در هنگام تنش آبی بهره برد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی آب بندان ها پس از دو دهه تاخیر گفت: برای اجرای موفقیت آمیز این طرح به همت والای کشاورزان نیاز داریم.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.