صفحه اصلی / استان ها / البرز / محققان به نانو سوخت هیبریدی در البرز دست یافتند

محققان به نانو سوخت هیبریدی در البرز دست یافتند

کسب و کار نیوز - عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در استان البرز اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور محققان این پژوهشگاه با تولید نانو سوخت هیبریدی موفق شدند روش جدیدی برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت در پالایشگاه ها و نیروگاه ها را پیدا کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید امیر حسین زمزمیان  افزود: طرح تحقیقاتی تولید نانوسوخت هیبریدی در ۲ نوع موسوم به «پی. پی .ام  ۹۰» و «پی. پی. ام ۱۲۰»  برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا  در نیروگاه ها، پالایشگاه ها و صنایع مختلف انجام شده است .

وی اضافه کرد: سوخت های سیال نانو هیبریدی کلاس جدیدی از سوخت هایی بوده که  مبتنی بر فناوری نانو هستند.استفاده از این نوع سوخت ها در نیروگاه ها، پالایشگاه ها و سایر صنایع م نقش موثری در پاکیزگی هوا دارد.

وی اظهار داشت: تیم پژوهشی نانوسوخت در پژوهشگاه مواد و انرژی این محصول جدید را تحت عنوان نانوسوخت هیبریدی تولید کرده است .

عضو هیات علمی  پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: این یافته محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران  دارای مشابه خارجی است اما نوع خارجی آن به عنوان یک افزودنی توسط شرکت های هلندی چند سال پیش نمونه هایی با نام «نانو ماکس» ساخته شد.

زمزمیان گفت: اکنون در حال مذاکره با  بخش نیروگاهی کشور هستیم تا به صورت آزمایشی این نوع سوخت در نیروگاه ها مورد استفاده قرار گیرد و پس از کسب نتیجه نهایی ، تجاری سازی معرفی شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران با بیان اینکه روند ثبت اختراع  این ۲ نوع سوخت درحال انجام است، گفت: کیفیت این نوع سوخت در آزمایشگاه  پژوهشگاه مواد و انرژی ایران  و وزارت نیرو  تایید شده است.

محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.
آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.
پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مستقر است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.