به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مسعود کمالیاردکانی، در نشست با اعضای تشکلهای تولیدی صادراتی کاشی و سرامیک استان یزد در حاشیه مراسم روز ملی صادرات در این استان گفت: از جمله بازارهایی که پتانسیل خوبی برای صادرات کاشی و سرامیک دارد، بازار پاکستان است. صنعت ساخت و ساز پاکستان با ۶۰% جمعیت جوان بالای ۲۵ سال، پتانسیل بسیار بالایی برای رشد و توسعه دارد.
کمالیارکانی افزود: شرکتهای کاشی و سرامیک ایرانی و به خصوص یزدیها حضور خوبی در بازار پاکستان دارند و با توجه به قیمت، کیفیت و تنوع محصول کاشی و سرامیک ایرانی، نسبت به رقبا از سهم بازار مناسبی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: با این وجود رقبا به خصوص چینیها به رغم اینکه نسبت به ایران مزیت در قیمت و کیفیت ندارند، در حال تغییر استراتژی خود در بازار پاکستان و حضور مستقیم و تولید و فروش محصول در بازار پاکستان هستند.
سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: به نظر میرسد تشکلها و شرکتهای ایرانی که سابقه خوبی در بازار پاکستان پیدا کردهاند، لازم است استراتژی حضور مستقیم در بازار را در پیش بگیرند و با کمک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نسبت به اعزام نمایندگان تجاری اقدام و اطلاعات دست اول از بازار کسب کنند.
وی در پایان افزود: بدیهی است رایزنان بازرگانی مستقر در سفارت ج. ا. ایران در پاکستان، کما فیالسابق در خدمت تجار و فعالان اقتصادی کشور برای کمک به حضور و نفوذ در بازار پاکستان هستند.
در جمع اعضای تشکلهای تولیدی و صادراتی کاشی و سرامیک استان یزد مطرح شد
استراتژی حضور مستقیم در بازار پاکستان در پیش گرفته شود
کسب و کار نیوز - سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه استان یزد قطب تولید و صادرات کاشی و سرامیک کشور است، گفت: صادرات کاشی و سرامیک کشور سالانه بالغ بر450 میلیون دلار است که بازار عراق، افغانستان و پاکستان عمدهترین بازارهای این محصولات محسوب میشوند و استان یزد حضور فعالی در این بازارها دارد.