صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / «آزمایشگاه نوآوری باز» و شتابدهنده مواد اولیه دارویی «ماد» افتتاح شد
«آزمایشگاه نوآوری باز» و شتابدهنده مواد اولیه دارویی «ماد» افتتاح شد

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در استان البرز

«آزمایشگاه نوآوری باز» و شتابدهنده مواد اولیه دارویی «ماد» افتتاح شد

کسب و کار نیوز - دو مرکز شتابدهنده فناوری با حضور معاون علم و فناوری رییس جمهور در البرز افتتاح شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما، دو مرکز شتابدهنده فناوری در حوزه‌های مواد اولیه و محصول نهایی دارویی، آرایشی بهداشتی و تمرکز بر ظرفیت‌های نیروی انسانی و هدایت آن‌ها به سوی نوآوری‌های فناورانه با حضور معاون علم و فناوری رییس جمهور در البرز افتتاح شد.

یکی از طرح افتتاح شده، گفت: در حال حاضر ۱۰ استارتاپ در این مرکز فعالیت می‌کنند که از این استارتاپ‌ها ۳ مورد موفق به تجاری سازی محصولاتشان شده اند.
محمد گیلی افزود: شتاب دهنده ماد در حوزه مواد اولیه و محصول نهایی دارو و آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد. این محصولات تا به حال در شرکت تولید نشده و واردات آن ارز بری بسیار داشتند که شامل مواد اولیه تولید دارو بیماری‌های قلبی عروقی تنفسی و کلیوی است.
مدیر مرکز نوآوری ماد گفت: این شتاب دهنده از استارت تاپ‌ها در حوزه دارویی و آرایشی بهداشتی حمایت کرده و سرمایه مورد نیاز را در اختیار این استار تاپ‌ها قرار داده و شبکه تجاری سازی لازم را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: این شرکت در سه بخش پیش شتاب دهی با وسعت ۱۵۰۰ متر و شتابدهی و سنتز با وسعت ۶۰۰ متر و تجاری سازی (سی ام او تولیدی قراردادی) به وسعت ۲ هزار متر فعالیت خود را شروع کرده است.

فراهم شدن بستر جذب نیرو در شتابدهنده‌ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین افتتاح شتاب دهنده ماد گفت: همکاری لازم ازسوی این معاونت برای توسعه فضای کاری این شتاب دهنده صورت می‌گیرد. سورنا ستاری افزود: بستر‌ها برای جذب نیروی بیشتر در این زمینه فراهم شود.

افتتاح آزمایشگاه نو آوری باز مجموعه مپنا

در ادامه سفر سورنا ستاری به استان البرز آزمایشگاه نو آوری باز مجموعه مپنا افتتاح شد. این مجموعه با همکاری معاونت علمی فناوری رئیس جمهور و شرکت مپنا راه اندازی شده است.
علی آبادی مدیر عامل شرکت مپنا گفت: این شرکت با سرمایه گذاری مجموعه مپنا راه اندازی شده و قرار است در آینده خود شرکت مپنا مشتری این استارت اپ‌ها باشد. وی در ادامه افزود: این مجموعه نو آوری باز، در واقع مجموعه شتاپ دهنده است که رویکرد نو آوری باز در مجموعه مپنا ایجاد می‌کند.
علی آبادی ادامه داد: هدف ما از ایجاد این مرکز شتاب دهنده تمرکز بر ظرفیت‌های نیروی انسانی و هدایت آن‌ها به سوی نو آوری‌های فناورانه است.
مدیر عامل شرکت مپنا گفت: این مرکز شتاب دهنده در حوزه سایبر فیزیک و و هوشمند سازی فعالیت خود را آغاز کرده است و تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت‌های بومی و به کار گیری ظرفیت‌های دانشگاهی و توان صنعتی در حوزه فناوری‌های صنعتی در راستای رفع نیاز‌های جامعه گام بردارد.

توسعه شتاب دهنده‌ها از اولویت‌های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری

ستاری معاون علمی و فناوری رئس جمهور در این مراسم گفت: توسعه شتاب دهنده‌ها از اولویت‌های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است و خوشبختانه دید مناسبی هم نسبت به آن وجود دارد.
وی در ادامه گفت: راه اندازی شرکت‌های شتاب دهنده و جذب گروه‌های استارت اپی اتفاق‌های خوبی را در حوزه تولید، نو آوری و اشتغالزایی رقم زده است.
ستاری افزود: معاونت علمی فناوری رئیس جمهور برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه تحریم‌ها دارد تا با حمایت از استارت اپ‌ها راهی برای تولید اقلامی که در تحریم هستیم باز شود.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه استان البرز در حوزه‌های علمی فناوری پیشتاز بوده و در حوزه بیوتکنولوژی در صدر استان‌های کشور قرار دارد و موسسات و شرکت‌های شتاب دهنده و فناورانه زیادی را در این استان افتتاح شده است. شتابدهنده‌ها ساختاری حمایت‌محور هستند که برای رشد و توسعه استارتاپ‌ها و آمادگی آن‌ها در جذب سرمایه‌گذار و تشکیل شخصیت حقوقی مستقل فعالیت می‌کند. شتاب‌دهنده‌ها معمولاً دارای شخصیت حقوقی مستقل و خصوصی بوده و می‌توانند مالک بخشی از سهام استارپ‌ها/شرکت‌های مستقر در خود شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.