صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / نقش اثرگذار تشکل‌های صادراتی در ستاد توسعه صادرات

در پیش جلسه ستاد توسعه صادرات مطرح شد

نقش اثرگذار تشکل‌های صادراتی در ستاد توسعه صادرات

کسب و کار نیوز - چهارمین پیش جلسه ستاد توسعه صادرات به ریاست معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور کلیه اعضا برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید زادبوم، با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص تصویب ستاد توسعه صادرات در هیات دولت و اعطای اختیارات اصل ۱۲۷ قانون اساسی به ستاد فوق الذکر، تسریع در ابلاغ مصوبه مذکور را با اهمیت توصیف کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، برگزاری منظم و با برنامه جلسات ستاد را مقدمه اجرایی شدن و اقدام به موقع و هدفمند در جهت مرتفع کردن مشکلات صادرکنندگان دانست و با توجه به ضرورت تصمیم‌گیری و ابلاغ مصوبات، حضور اعضای کارگروه در جلسات را بسیار حائز اهمیت دانست.

دبیر ستاد توسعه صادرات، نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و تشکل‌های تولیدی صادراتی در ستاد توسعه صادرات را بی بدیل توصیف کرد و خواستار بررسی مشکلات صادرکنندگان در اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی و در نهایت ارائه جمع‌بندی جهت طرح در ستاد و اخذ مصوبه شد.

در ادامه جلسه، مسوول دبیرخانه ستاد توسعه صادرات کشور، با اشاره به برگزاری چهار جلسه با عنوان پیش جلسات ستاد توسعه صادرات، هماهنگی میان اعضای ستاد در جهت حل مشکلات صادرکنندگان را ارزشمند عنوان کرد و با اشاره به مصوبات پیشین جلسات ستاد، اجرایی شدن مصوبات را نیازمند عزم کلیه دستگاه‌های دخیل در حوزه صادرات دانست.

 

احسان قمری، هماهنگی میان سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان اعضای اصلی ستاد در حل مشکل استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان را ارزشمند توصیف و اعلام کرد مصوبات ستاد در خصوص استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان، در چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.

 

در ادامه موضوعات ارجاعی به کارگروه شامل مشکلات مربوط به کیفیت و استاندارد پسته صادراتی و مشکلات مربوط به ورود موقت کالاها مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای اجرایی ابلاغ شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.