صفحه اصلی / اسلایدر / قیمت جهانی نفت در بازار امروز

قیمت جهانی نفت در بازار امروز

کسب و کار نیوز - قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش یک درصدی در روز دوشنبه امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۳۶ سنت رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بر امضای توافق تجاری میان آمریکا و چین متمرکز شده اند و در حالی که انتظار می رود میزان ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یابد، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش یافت.

اما به دنبال کاهش تنش ها در خاورمیانه و در حالی که تهران و واشنگتن پس از تنش های اوایل ماه جاری از هرگونه اقدام تنش آمیز خودداری می کنند، رشد قیمت ها محدود شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش یک درصدی در روز دوشنبه امروز با ۱۶ سنت معادل ۰٫۳ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۳۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۱۳ سنت معادل ۰٫۲ درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۲۱ سنت رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر موسسه اوآندا با اشاره به خوش بینی ناشی از توافق تجاری و کاهش نگرانی ها در مورد رویارویی ایران و آمریکا گفت: «پس از ۴ روز کاهش قیمت ها به آرامی در حال ترمیم است.»

در آستانه امضای توافق تجاری میان آمریکا و چین در روز چهارشنبه که یک گام مهم در پایان دادن به اختلافات تجاری میان دو کشور به شمار می رود، امیدواری ها برای افزایش تقاضا برای انرژی بیشتر شده و این مسئله سبب تقویت قیمت نفت شده است.

با این وجود، به گفته مایکل مک کارتی، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس، با توجه به اینکه توافق تجاری قبلا تاثیر خود را بر قیمت ها گذاشته است، ریسک کاهش بیشتر قیمت نفت وجود دارد.

همچنین احتمال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته موجب شده تا قیمت ها تقویت شوند.

به علاوه، آمارهای گمرکی چین نشان می دهد که واردات نفت این کشور در سال ۲۰۱۹ با حدود ۱۰ درصد رشد مواجه بوده که ناشی از رشد تقاضا از جانب پالایشگاه های جدید بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.