صفحه اصلی / اسلایدر / رئیس‌جمهور: نیروهای مسلح همکاری خوبی برای مشخص شدن حقیقت حادثه هواپیما داشتند

رئیس‌جمهور: نیروهای مسلح همکاری خوبی برای مشخص شدن حقیقت حادثه هواپیما داشتند

کسب و کار نیوز - حسن روحانی با اشاره به حادثه سقوط بویینگ ۷۳۷ گفت: همکاری خوبی از سوی نیرو‌های مسلح برای مشخص شدن حقیقت صورت گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسن روحانی رئیس جمهور در همایش تجلیل از نمونه‌های ملی بخش کشاورزی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و جان‌باختن هموطنان در حادثه سقوط هواپیما و وقایع کرمان گفت: اینکه نیرو‌های مسلح با صراحت لهجه خطای خود را اعلام و از مردم عذرخواهی کردند کردند گام اول و خوبی بود و در این راستا گام‌های بعدی هم باید برداشته شود.

وی ادامه داد: این حادثه بسیار مهمی است و قوه قضائیه باید یک دادگاه ویژه‌ای با یک قاضی عالی‌رتبه و ده‌ها کارشناس تشکیل بدهد.

رئیس‌جمهور گفت که همکاری خوبی از سوی نیرو‌های مسلح برای مشخص شدن حقیقت درباره حادثه هواپیمای اوکراینی صورت گرفت.

روحانی با بیان اینکه مسئولان باید پروسه را که از صبح چهارشنبه تا جمعه که موضوع در شورای‌عالی امنیت ملی مطرح شد، توضیح دهند، گفت: مردم ما در این غم سهیم و شریک هستند، امّا می‌خواهند بفهمند آیا مسئولان آن‌ها طبق قاعده و در چارچوب اصول اخلاقی، به‌درستی رفتار کرده‌اند یا نه؟

رئیس‌جمهور ادامه داد: به‌عنوان نماینده ملّت ایران و رئیس‌جمهور، این را دنبال خواهم کرد و در مراحل بعدی به هر نتیجه‌ای که برسیم به مردم خبر خواهیم داد.

وی افزود: حادثه، حادثه کوچکی نیست. مسئله امنیت فضای ایران است. تنها بحث ۱۷۶ نفر نیست که البته آن‌ها خیلی عزیز بودند، امّا امنیت فضای ایران برای ملّت ما و دنیا بسیار اهمیت دارد. برای مردم ما بسیار مهم است که هر آن کس در هر حدی که در این حادثه مقصر بوده یا قصور داشته، معرفی بشود. هرکسی که باید به مجازات برسد، برسد.

روحانی با بیان اینکه دولت، خود را در قبال مردم عزیز و اتباع دیگر کشور‌ها مسئول می‌داند و به همه وظائف حقوقی و قانونی خودش عمل خواهد کرد، اظهار داشت: از همه این‌ها مهم‌تر اینکه مردم ما مطمئن بشوند این حادثه تکرار نمی‌شود. مهم‌ترین مسئله برای مردم ما، مردم جهان و هوانوردی این است که این حادثه غیرقابل تکرار باشد و این نیاز به بازنگری در آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و مقررات دارد.

وی ادامه داد: همه مسئولیت داریم یک بار دیگر تمام این مقررات را بازنگری کنیم. چرا؟ به چه دلیل؟ و کدام ضعف در کدام مقررات وجود داشته که این حادثه رخ داده است؟ در اجرا، کجا ضعف وجود داشته است که این حادثه بسیار غم‌انگیز اتفاق افتاده که در تاریخ کشور ما بی‌نظیر بوده است. هیچ وقت این اتفاق نیفتاده که یک افسر پدافندی در کشور ما نسبت به هواپیمای مسافربری آن هم در پایتخت کشور، چنین خطایی را مرتکب شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: به همه خانواده‌های عزیزی که این مصیبت به آن‌ها رسیده، اعلام می‌کنم این راه را ادامه خواهیم داد از مشخص شدن همه جوانب امر تا مجازات آن‌هایی که در این حادثه دخیل بوده‌اند و در نهایت اطمینان‌بخشی به مردم که این حادثه تکرار نخواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.