صفحه اصلی / سرخط خبرها / اماکن بوم‌گردی در گیلان توسط بخش خصوصی ایجاد می شود

اماکن بوم‌گردی در گیلان توسط بخش خصوصی ایجاد می شود

کسب و کار نیوز - مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از ایجاد اماکن بوم گردی با بهره‌گیری از توان بخش خصوص خبر داد و گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب هر اقدامی که در جهت تقویت اقتصاد کشور انجام شود جهاد در راه خداست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، محمدولی روزبهان در نشست ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر نوروز ۹۹ با اشاره به رشد ۱۳ درصدی جذب گردشگر داخلی و خارجی در نوروز ۹۸ اظهار  کرد: حضور گردشگران در استان گیلان و این منطقه در افزایش درآمد بخش خصوصی و جوامع محلی منطقه و استان بسیار تأثیر گذار بوده و توسعه زیرساخت های گردشگری در کنار بهره گیری از مواهب طبیعی موجب افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی در سطح استان و منطقه آزاد انزلی خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری و توجه به ظرفیت‌های گردشگری، ادامه داد: شمال کشور به لحاظ بهره مندی از مواهب طبیعی مقصد حضور گردشگران بوده و در این میان منطقه آزاد انزلی یکی از مهم ترین مراکز حضور گردشگران است، بر این اساس حضور بیش از پیش و افزایش ضریب ماندگاری گردشگران در سطح منطقه باید به عنوان مهم‌ترین اولویت های برنامه ها و خدمات نوروزی سازمان در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی باید به عنوان یک الگو برای گردشگران و فعالان حوزه خدماتی، در زمینه جذب گردشگر، ایجاد زیرساخت های تفریحی، ارائه خدمات بهینه، حفظ نظافت و ارتقاء شاخص های امنیت معرفی شود و برای حفظ این شاخص ها در کل محدوده منطقه آزاد انزلی باید تلاش کرد.

روزبهان با تاکید بر ایجاد اماکن بوم گردی در سطح منطقه با بهره گیری از توانمندیهای بخش خصوصی، گفت: اماکن بوم گردی ضمن معرفی فرهنگ، آداب و سنت و طبیعت گیلان به افزایش ضریب ماندگاری مسافران کمک می کند و بهره گیری از این امر موجب افزایش درآمد برای جوامع محلی می شود، در حال حاضر یک واحد بوم گردی مشغول به فعالیت بوده و ۶واحد دیگر در دست ساخت می باشد، که نیاز است بیش از پیش در زمینه جذب سرمایه گذار در این بخش فعالیت شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تقدیر از فعالیت های نیروهای انتظامی، هلال احمر، شبکه بهداشت و سایر دستگاه های خدمات رسان خواستار فعالیت بیشتر این دستگاه ها در ایام نوروز شد و افزود: با تلاش های اعضای ستاد خوشبختانه در ایام نوروز ۹۸خدمات مناسبی به گردشگران نوروزی ارائه شد که منجر به کاهش حوادث جاده ای شد. امیدوارم در نوروز ۹۹ نیز تلاش های ستاد خدمات سفر این منطقه، منجر پاکیزگی محیط زیست، حفظ امنیت و سلامت و افزایش ورود گردشگران شود.

روزبهان با تاکید بر لزوم معرفی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی به گردشگران در ایام نوروز گفت: دشمنان با اعمال تحریم های ناجوانمردانه قصد آسیب زدن به اقتصاد کشور را دارند و به هر اندازه که در جذب سرمایه گذار تلاش شود به کاهش مشکلات اقتصادی و افزایش فرصت شغلی برای جوامع محلی منجر می شود و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب هر اقدامی که در جهت تقویت اقتصاد کشور انجام شود جهاد در راه خداست و ایشان در چند سال گذشته به مسئله تقویت اقتصاد توجه ویژه ای داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.