صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / نرخ بیکاری کانادا کاهش یافت

نرخ بیکاری کانادا کاهش یافت

کسب و کار نیوز - اقتصاد کانادا در ماه دسامبر بیش از ۳۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، با رقم خوردن یک اشتغال زایی بسیار خوب دیگر در ماه دسامبر، نرخ بیکاری کانادا با ۰.۳ درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۵.۶ درصد کاهش پیدا کرد. طی این مدت نرخ مشارکت در بازار کار به ۶۵.۵ درصد رسیده که ۰.۱ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای ماه نوامبر بوده است.

متوسط نرخ بیکاری کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۶۱ درصد بوده که پایین‌ترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۱۹۶۶ با ۲.۹ درصد و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۸۲ با ۱۳.۱ درصد بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار کانادا طی این مدت نرخ بیکاری جوانان ۲۰ تا ۲۴ ساله به هشت درصد کاهش پیدا کرده است که پایین‌ترین سطح از زمان ثبت آمار مربوط به این گروه سنی از سال ۱۹۷۷ تاکنون محسوب می‌شود.

رابرت کاویک، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه ” بی. ام. او کپیتال” گفت: گزارش خوب از وضعیت بازار کار به بانک مرکزی اجازه می دهد نفس راحتی بکشد. این مساله به کاهش نگرانی ها از وضعیت اقتصاد کانادا کمک خواهد کرد.

در بین ایالت‌های مختلف، بیشترین اشتغال زایی در اونتاریو با ۲۵ هزار فرصت شغلی جدید به ثبت رسیده است و پس از آن کبک با ۲۱ هزار فرصت شغلی ومنیتوبا با ۲۸۰۰ فرصت شغلی در رده‌های بعدی قرار دارند. کمترین اشتغال زایی نیز مربوط به نیوفاندلاند با منفی ۵۰۰۰ فرصت شغلی بوده است و پرنس ادوارد نیز تنها برای حدود ۱۱۰۰ نفرفرصت شغلی ایجاد کرده است.

به طور متوسط در بازه زمانی ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۹، اقتصاد کانادا در هر ماه ۱۸ هزار و ۱۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است که بالاترین اشتغال زایی ماهانه مربوط به اوریل ۲۰۱۹ با ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ مورد و کمترین اشتغال زایی نیز مربوط به ژانویه ۲۰۰۹ با منفی ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.