صفحه اصلی / استان ها / راه اندازی مراکز کارآفرینی بهترین گزینه برای اشتغال جوانان است
راه اندازی مراکز کارآفرینی بهترین گزینه برای اشتغال جوانان است

مدیر اشتغال و تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی کردستان:

راه اندازی مراکز کارآفرینی بهترین گزینه برای اشتغال جوانان است

کسب و کار نیوز:مدیر اشتغال و تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی کردستان، گفت: با وجود شرایط نامناسب اشتغال در کشور، بهترین گزینه برای اشتغال جوانان تشویق و حمایت از آنان در قالب مراکز کارآفرینی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا باقری امروز(۲۲ دی) با اشاره به اخذ مجوز مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی از نیمه دوم سال گذشته، اظهار کرد: این مرکز از زمان فعالیت خود رویدادها و کارگاه‌های ترویجی و آموزشی را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برگزار کرده است.

وی افزود: در پایان سال ۹۷ تفاهم‌نامه‌ای میان جهاددانشگاهی با اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای برگزاری سلسه رویداهای کارآفرینی در تیرماه سال جاری منعقد و اجرایی شده است.

مدیر اشتغال و تجاری‌سازی جهاددانشگاهی کردستان، بیان کرد: این رویدادهای کارآفرینی در سه فاز برای توانمندسازی شرکت‌کنندگان که شامل فارغ التحصیلان، کارآفرینان و دانشجویان در قالب ۲ گروه ۶۰ نفر برگزار شده است.

باقری عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳ تیم در مجموعه رویدادها، دوره‌های ترویج و توانمندسازی را طی کرده‌ که از این تعداد ۱۵ تیم برای آغاز فعالیت خود اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ تیم شرکت کننده دو تیم خدماتشان را در قالب قرارداد به فروش رسانده‌اند، ذکر کرد: امیدواریم با افزایش تعداد تیم‌ها خدمات و محصولات بیشتری در قالب تجاری‌سازی ارائه شود و تیم ها هم موفق به کسب مجوز شرکت و فروش محصولات شوند.

مدیر اشتغال و تجاری‌سازی جهاددانشگاهی کردستان، خاطرنشان کرد: در پایان دوره، مرکز نوآوری و شکوفایی به منظور پیشبرد اهداف هسته‌های فناور مستقر به پارک و مراکز رشد برای جذب معرفی خواهند شد.

باقری یادآور شد: با وجود شرایط نامناسب اشتغال در کشور، بهترین گزینه برای اشتغال جوانان تشویق و حمایت دولت از آنان در قالب مراکز کارآفرینی و ایجاد کسب و کار با محوریت جوانان است.

لازم به ذکر است؛ از ۱۵ تیم، چهار تیم در مرکز نوآوری مستقرشده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.