صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / افت قیمت نفت تولید ماسه‌های نفتی کانادا را تهدید می‌کند
افت قیمت نفت تولید ماسه‌های نفتی کانادا را تهدید می‌کند

افت قیمت نفت تولید ماسه‌های نفتی کانادا را تهدید می‌کند

کسب و کار نیوز:تخفیف قیمتی نفت خام سنگین تولیدی در کانادا نسبت به شاخص نفت خام آمریکا به شدیدترین حد خود از حدود یک سال اخیر تاکنون رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, تخفیف شاخص نفت خام وسترین کنیدین سلکت کانادا نسبت به شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در پایان هفته گذشته به ۲۴ دلار و ۵ سنت رسید که شدیدترین سطح از ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون است.

افت اخیر قیمت، چالش‌های صنعت نفت ماسه‌ای آمریکا را بیشتر می‌کند. این صنعت سومین ذخایر عمده نفت جهان را در اختیار دارد، اما ظرفیت انتقال همه تولید خود به پالایشگاه‌های آمریکا را ندارد. با معطل ماندن سه پروژه کلیدی خط لوله، تولیدکنندگان نفت ماسه‌ای در کانادا به شکلی روزافزون به انتقال پرهزینه نفت با راه‌آهن متکی هستند و این در حالی است که مخازن ذخیره‌سازی نفت در ایالت آلبرتا آمریکا تقریبا پر شده‌اند.

ماناو پوپتا، تحلیلگر بانک کردیت سوئیس، گفت که اگر تخفیف شاخص نفتی کانادا نسبت به شاخص آمریکایی بیشتر از ۲۵ دلار شود، دولت ایالت آلبرتا کانادا ممکن است وادار شود حجم کاهش تولید اجباری را بیشتر کند تا بتواند کمبود ظرفیت ذخیره‌سازی را مهار کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.