صفحه اصلی / استان ها / اجرایی شدن ۵۰۱ هکتار طرح توسعه باغات در کردستان
اجرایی شدن ۵۰۱ هکتار طرح توسعه باغات در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خبر داد:

اجرایی شدن ۵۰۱ هکتار طرح توسعه باغات در کردستان

کسب و کار نیوز:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، گفت: از میزان سطح ابلاغی توسعه باغات در سال زراعی جاری برای استان، ۵۰۱ هکتار در سطح استان اجرایی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, خالد جعفری امروز( ۲۲دی) در ششمین جلسه ستاد توسعه باغات کردستان که با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه باغات به صورت هماهنگ باید تمام بخش‌ها اقدام کنند چرا که انسجام و همکاری بیشتر در رفع موانع اجرای طرح توسعه باغات لازم و ضروری است.

وی افزود: ایجاد صنایع فراوری محصولات باغی در استان و افزایش متقاضیان توسعه باغات در اراضی شیب‌دار می‌توانند از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، بیان کرد: بازار محور کردن تولید در بخش کشاورزی می‌تواند نتایج بسیار خوبی به همراه داشته و زمینه سودآوری محصولات را برای کشاورزان را فراهم می آورد.

جعفری با تاکید بر اجرای الگوی کشت در طرح توسعه باغات، عنوان کرد: فراهم کردن شرایط اجرای الگوی کشت و آموزش کشاورزان در اولویت است.

وی ذکر کرد: از یک‌هزار و ۷۲۴ هکتار سطح ابلاغی در سال زراعی جاری برای کردستان، ۵۰۱ هکتار در سطح استان به ویژه شهرستان‌های سنندج و سروآباد به عنوان پیشرو اجرا و نهایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خاطرنشان کرد: رفع موانع و مشکلات توسعه باغات و تعیین تکلیف اراضی به عنوان یک اولویت انجام شده و ادامه دارد.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه ۱۰ پرونده در سطح ۱۳ هکتار به منظور توسعه باغات تعیین تکلیف شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.