صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / حذف عکس کاغذی از دفترچه بیمه

حذف عکس کاغذی از دفترچه بیمه

کسب و کار نیوز - عکس کاغذی از دفترچه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی حذف و به صورت الکترونیکی بر دفترچه‌های درمانی چاپ می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سازمان تامین اجتماعی، اکنون امکان دریافت و نگهداری عکس مخاطبان از طریق ارتباط آنلاین با سازمان ثبت احوال کشور در سیستم های سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است.

بر این اساس در زمان ارائه خدمات متمرکز دفترچه درمانی، نام نویسی و آرشیو پرونده الکترونیک عکس مخاطبان از پایگاه سازمان ثبت احوال دریافت و در پرونده بیمه شدگان ذخیره می شود.

به منظور دریافت عکس از پایگاه ثبت احوال، بیمه شدگان تامین اجتماعی که برای صدور، تمدید و تعویض دفترچه درمانی به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه می کنند؛ کارت ملی هوشمند خود و اعضاء خانواده را ارایه کنند؛ که پس از ثبت شماره سریال مندرج در پشت کارت ملی هوشمند (که ترکیبی از حروف و اعداد است) نمایه عکس آن‌ها از پایگاه سازمان ثبت احوال کشور دریافت شود.

عکس دریافت شده از پایگاه ثبت احوال، جایگزین عکس کاغذی و روی جلد دفترچه‌های درمانی مخاطبان چاپ می شود. در صورت عدم تطابق عکس دریافتی با عکس مندرج بر روی کارت ملی هوشمند به سازمان ثبت احوال به منظور رفع مغایرت مراجعه شود.

دریافت عکس مخاطبان از پایگاه ثبت احوال محدود به مرز جغرافیایی شعب سازمان تامین اجتماعی نیست؛ این اقدام از طریق واحدهای اجرایی این سازمان اعم از شعبه، شعبه اقماری و کارگزاری های رسمی مقدور است.

برای برخی بیمه شدگان که هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اند، جهت تعویض دفترچه درمانی طبق روال سابق عکس کاغذی الصاق می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.