صفحه اصلی / استان ها / کاهش رنج تولید برنج در گیلان
کاهش رنج تولید برنج در گیلان

کاهش رنج تولید برنج در گیلان

کسب و کار نیوز:مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی گیلان گفت: با تجهیز و نوسازی شالیزارها شاهد کاهش سختی تولید برنج و کاهش هزینه تمام شده تولید این محصول خواهیم بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی شاه نظری با بیان اینکه کاهش هزینه تولید برنج یکی از اهداف مهم جهاد کشاورزی گیلان است و یکی از راهکارهای مهم تحقق این امر، گسترش تجهیز و نوسازی شالیزارهای گیلان است، گفت: امسال طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی شالیزارهای استان در سطحی معادل ۸۵۰۰ هزار هکتار انجام شده است.

وی افزود: ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبارات از محل منابع ملی ابلاغ شده و مقرر است در سطح بالغ بر ۱۹۰۰ هکتار از اراضی شالیکاری استان، در شهرستان های رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، رودسر، صومعه سرا-شفت و تالش به این طرح اختصاص یابد.

شاه‌نظری با بیان اینکه با تجهیز و نوسازی شالیزارها شاهد کاهش روزافزون رنج تولید برنج خواهیم بود، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری استان ضمن ایجاد زمینه های لازم برای توسعه مکانیزاسیون، مدیریت بهینه پتانسیل های آب و خاک نیز افزایش می‌یابد.

وی بهبود مراحل کاشت، داشت و برداشت و همچنین امکان کشت دوم برای خانوارهای روستایی را از دیگر مزایای تجهیز و نوسازی شالیزارها دانست.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: کاهش سختی تولید برنج از مهمترین راهکارهای نوسازی و تجهیز شالیزارها است که موجب ترغیب روزافزون روستاییان به خصوص جوانان به تولید این محصول می‌شود و از مهاجرت‌های روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

عرضه ۱۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.