صفحه اصلی / اسلایدر / همتی: نرخ ارز تا رسیدن به قیمت واقعی کاهش خواهد یافت

همتی: نرخ ارز تا رسیدن به قیمت واقعی کاهش خواهد یافت

کسب و کار نیوز - رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه نرخ ارز بیش از این کاهش خواهد یافت، گفت: خیلی ها می گفتند نمی توانیم ارز را کنترل کنیم ولی ما توانستیم با کمک صرافان این کار را انجام دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی در سخنانی مهم در باره بازار ارز و نحوه مدیریت تلاطم های ارزی در این بازار، اظهار داشت: بانک مرکزی خط مقدم تحریم های امریکاست؛ ولی ما توانستیم در مقابل بی سابقه ترین تحریم های تاریخ بایستیم.

وی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و وداع تاریخی ملت ایران با شهدای مقاومت و البته نمایش اقتدار ایران در حمله به پایگاه امریکا در عراق، گفت: دهه دوم دی ماه ۹۸ بعد از چهل سال، تاریخی ترین برهه و نمود گام دوم انقلاب اسلامی است.

رئیس کل بانک مرکزی به نوسانات قیمت ارز اشاره کرد و افزود: خیلی ها می گفتند نمی توانیم ارز را کنترل کنیم ولی ما توانستیم با کمک صرافان این کار را انجام دهیم.

همتی تأکید کرد که قیمت ارز بیش از این کاهش خواهد یافت و ادامه داد: از دیروز نرخ ارز صدها تومان کاهش یافته و این روند تا رسیدن به قیمت واقعی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به بازگشت حدود ۳۶ میلیارد دلارارز صادرکنندگان به چرخه اقتصادی کشور از ابتدای سال ۹۷، گفت: بیشتر این مبلغ از طریق صرافی ها وارد کشور شده است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار متشکل ارزی نیز، توضیح داد: بازار متشکل ارزی در حال انجام اقدامات آزمایشی است و درخصوص انعکاس آن باید گفت که این بازار رابطه صرافان و بانک ها است و در حال تست و آزمایش هستند و این روزها هم بازار متشکل در شفافیت بازار ارز تاثیر داشته است البته درصورت تکمیل وطی مراحل ازمایشی به صورت رسمی رونمایی و آغاز به کار خواهد کرد.
دکتر همتی درپایان با صرافی هایی که نیامده بودند وعنوان شده بود به خاطر برف وبازان ومشکلات بوده تاکید کرد بنظرم نیامده ومونده اند ارزهاشون را که باد کرده ردکنند

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.