صفحه اصلی / سرخط خبرها / فردا سینماها تا ساعت ۱۷ تعطیل است

مدیر کل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم:

فردا سینماها تا ساعت ۱۷ تعطیل است

کسب و کار نیوز - مدیر کل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم از تعطیلی سینماها به مناسبت آغاز ایام فاطمیه خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا فرجی درباره تعطیلی سینماها به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: پنجشنبه ۱۹ دی و همزمان با آغاز فاطمیه اول، سینماهای سراسر کشور تا ساعت ۱۷ تعطیل خواهد شد.

وی افزود: بعد از ساعت ۵ عصر نمایش فیلم ها در سینماهای سراسر کشور به وضعیت عادی باز خواهد گشت.

در حال حاضر فیلم های مطرب ( مصطفی کیایی)، زیر نظر ( مجید صالحی)، جهان با من برقص! ( سروش صحت)، چشم و گوش بسته ( فرزاد موتمن)، جان دار ( حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری)، بنیامین ( محسن عنایتی)، منطقه پرواز ممنوع ( امیر داسارگر )، ۲۳ نفر ( مهدی جعفری)،  سونامی ( میلاد صدرعاملی) و  آشفته‌گی ( فریدون جیرانی) در سینماهای سراسر کشور در حال اکران ست.

 ایام فاطمیه(س)

تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بین شیعه و سنی متفاوت است؛ اما به علت نزدیکی این دو روز به هم، زمان بین دو تاریخ را ایام فاطمیه می‌نامند.

امسال از روز پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ برابر با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روایتی فاطمیه اول شروع می‌شود و روز چهارشنبه ۹ بهمن اسفند ۱۳۹۸ برابر با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) فاطمیه دوم تمام می‌شود.

فاطمیه اول از ۱۳ تا ۱۵جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی می باشد. ظاهراً علت اینکه سه روز در هر ماه بعنوان روز شهادت آن حضرت(س) معرفی شده است به این دلیل است که این احتمال وجود دارد که ماههای قمری از رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س)،۲۹روز بوده باشند،حال آنکه درصورت کامل بودن ماههای قبل،روز شهادت ۱۳جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی خواهد بود. چرا که طبق تقویم، حداکثر سه ماه قمری ۲۹ روزه و حداکثر ۴ ماه قمری ۳۰ روزه می توانند پشت سر هم قرار گیرند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.