صفحه اصلی / استان ها / میدان سپاه بیرجند مزین به نام شهید سلیمانی شد
میدان سپاه بیرجند مزین به نام شهید سلیمانی شد

میدان سپاه بیرجند مزین به نام شهید سلیمانی شد

کسب و کار نیوز:با رای اعضای شورای اسلامی شهر و نظر موافق شهردار بیرجند، میدانی که در میان شهروندان به نام سپاه شناخته می‌شد، به پاس رشادت‌های بزرگمرد ایران به نام شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, شورای اسلامی شهر بیرجند، دوشنبه شب ۱۶ دی، جلسه فوق العاده‌ای با عنوان تبادل نظر برای انتخاب نام میدان یا خیابانی به نام سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار کرد.

میدان فرودگاه نیز یکی دیگر از گزینه‌های روی میز شورا بود، اما دلایلی مطرح شد که گزینه میدانی که در نزدیکی سپاه قرار دارد را پررنگ‌تر کرد. در نهایت مقرر شد میدان سپاه به نام سردار دلها شهید قاسم سلیمانی مزین شود.

محمدعلی جاوید، شهردار بیرجند در این جلسه اظهار کرد: کمترین کاری که می‌توانیم در حق سردار شهید سلیمانی و در راستای ارادت به ایشان انجام دهیم، این است که مکانی در شهر به نام ایشان نامگذاری کنیم.

وی افزود: در پی شهادت ایشان به همراه هم رزمانش برای اولین بار پیام‌های مختلفی از سوی شهروندان دریافت شد که یکی از مکان‌ها و خیابان‌های شهر به نام سردار سلیمانی نامگذاری شود.

شهردار بیرجند بیان کرد: میدان سفیران امید و قسمتی از بلوار پیامبر اعظم هنوز نامگذاری نشده که می‌تواند گزینه خوبی برای این نامگذاری باشد و علاوه بر این بلوار جدیدی که هنوز نامگذاری نشده باشد، وجود ندارد.

جاوید ادامه داد: بخشی از بلوار پیامبر اعظم حد فاصل بلوار عبادی به سمت میدان سپاه نیز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌تواند برای این اسم مناسب باشد.

وی افزود: ساخت میدان اجتماعات به عنوان بزرگترین میدان شهر در حال اجرا است و این میدان نیز هنوز نامگذاری نشده که می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه علاوه بر این می‌توان خیابان و یا میدانی را به نام شهدای مقاومت نامگذاری کرد، تصریح کرد: اقدامات اجرایی و المان گذاری این میدان ابتدای سال آینده انجام خواهد شد، اما تابلوی نامگذاری میدان طی چند روز آینده در این مکان نصب می‌شود.

ابراهیم تقی زاده، رئیس شورای شهر بیرجند نیز گفت: برای این موضوع تاکنون مکان‌های مختلفی پیشنهاد شده که باید به صورت درست برای آن تصمیم‌گیری کرد.

وی افزود: میدان سفیران امید، قسمتی از بلوار پیامبر اعظم، میدان ابوذر، میدان قدس و خیابان پاسداران، میدان طالقانی و میدان و خیابان شهدا از جمله پیشنهاداتی است که داده شده و باید تصمیمی گرفته شود که کمترین مخالف را داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.