صفحه اصلی / سرخط خبرها / اولین واکنش عملیاتی مجلس به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا

اولین واکنش عملیاتی مجلس به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا

کسب و کار نیوز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 دی) با اکثریت آرا طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات و توطئه‌های آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را تصویب کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ دی) با اتفاق آرا و ۲۳۱ رای موافق، ۲ مخالف طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات و توطئه‌های آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را تصویب کردند.

در ماده واحده این طرح آمده است: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند با بهره‌گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد به جای ماده از لانه جاسوسی آمریکا در تهران، سرفصل جنایات، توطئه‌ها، خیانت‌ها و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا (با اولویت کشور ایران) را در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های دولت و غیر دولتی کشور اعم از وابسته به این وزارتخانه‌ها و یا تحت نظارت آنان بگنجانند.

همچنین به موجب تبصره این مصوبه وزارتخانه‌های مذکور موظفند ظرف مدت ۳ ماه دستورالعمل و برنامه اجرایی این قانون را تهیه کنند و هر ۶ ماه یکبار گزار علمکرد خود در اجرای این قانون را به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ارائه نمایند.

شعار «مرگ بر آمریکا» در صحن مجلس/ نمایندگان خواستار «انتقام سخت» از آمریکا شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ دی)، فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ دی) مجلس شورای اسلامی و پس از نطق علی لاریجانی و محکومیت اقدام جنایت‌آمیز آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نمایندگان در محل هیئت رئیسه تجمع کرده و یکصدا در صحن مجلس شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

نمایندگان مجلس همچنین سینه‌زنان شعار «حسین‌حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» را سرداده و خواستار انتقام سخت از عاملین ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بویژه آمریکایی ها شدند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آقای ترامپ! این صدای ملت ایران است، بشنوید.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.