صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ابهام درباره تولید نفت آمریکا در ۲۰۲۰ تأثیر زیادی بر قیمت‌ها می‌گذارد
ابهام درباره تولید نفت آمریکا در ۲۰۲۰ تأثیر زیادی بر قیمت‌ها می‌گذارد

ابهام درباره تولید نفت آمریکا در ۲۰۲۰ تأثیر زیادی بر قیمت‌ها می‌گذارد

کسب و کار نیوز:تحلیلگران اعلام کردندکه ابهام عمده درباره تولید نفت آمریکا در سال نو میلادی برای قیمت نفت اهمیت حیاتی خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, کریس ویفر، از کارشناسان مؤسسه مکرو – ادوایزری گفت سه عامل بیشترین تأثیر را بر قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهند داشت.

وی اعلام کرد دو عامل نخست، رشد تقاضای نفت و توافق کنونی کاهش تولید نفت میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش است و گفت: ابهام بزرگ در این سال این است که آیا تولیدکنندگان نفت آمریکا می‌توانند به افزایش تولید خود همانند هفت یا هشت سال گذشته ادامه دهند؟

آژانس بین‌المللی انرژی به‌تازگی پیش‌بینی کرد رشد تولید نفت آمریکا از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۱۹ میلادی به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۰ میلادی می‌رسد.

به گفته ویفر، در صورت تحقق این پیش‌بینی و با فرض استمرار توافق اوپک و متحدانش، قیمت نفت در بازه ۶۰ تا ۷۰ دلار خواهد بود.

از سوی دیگر، تاماس وارگا، تحلیلگر مؤسسه پی‌وی‌ام، گفت: توازن عرضه و تقاضا در سه ماه نخست و نیمه نخست سال (۲۰۲۰ میلادی)، افت شدید ذخیره‌سازی نفت جهان را تضمین نمی‌کند.

وی اعلام کرد اگرچه افت شدید قیمت نفت در کوتاه‌مدت پیش‌بینی نمی‌شود، احتمال نوسان‌های شدیدی در ماه‌های آینده وجود دارد.

این کارشناس افزود: نیمه دوم سال (۲۰۲۰ میلادی) روشن‌تر به نظر می‌رسد، زیرا تقاضای نفت رو به افزایش خواهد گذاشت. اگر اوپک به نقش خود به عنوان تولیدکننده منعطف عمل کند، توازن عرضه نفت بهتر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

یارانه ۱۰ هزار یورویی برای تاکسی‌های برقی/​ ۷ هزار خودروی برقی در راه ایران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.