صفحه اصلی / استان ها / گوشت عرضه شده مهر دامپزشکی داشته باشد
گوشت عرضه شده مهر دامپزشکی داشته باشد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

گوشت عرضه شده مهر دامپزشکی داشته باشد

کسب و کار نیوز:مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: دامپزشکی استان در سال‌جاری با ۵۲ مورد عدم انطباق مواجه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمدباقر حاج‌کاظمی اظهار کرد: ۳۵ پرونده قاچاق دام سبک و سنگین در رابطه با عدم تطبیق گزارش شده که این موارد به مراجع قضایی ارجاع داده و رای‌های متناسب با آن صادر شده است.

این مسئول در ارتباط با سایر تخلفات صورت گرفته، عنوان کرد: ۱۲ مورد به‌عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی ارجاع داده و رای‌های مختلفی برای آن‌ها از شش ماه تا یک‌سال حبس صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در ارتباط با تخلفات صورت گرفته، بیان کرد: ۵ مورد تخلف از ضوابط صنفی و بهداشتی بوده است که به مراجع قضایی ارجاع شده و مراحل قضایی خود را می‌گذراند.

حاج‌کاظمی پیرامون سطح نظارت‌های دامپزشکی و چگونگی اعمال آن‌ها، بیان‌ کرد: دامپزشکی از سطح مزارع پرورش دام، طیور و آبزیان تا سطح عرضه فرآورده‌های خام دامی یا فرآورده‌های پروتئینی نظارت دارد که این نظارت‌ها در دو سطح انجام می‌شود.

وی در ارتباط با سطح اول نظارت‌های دامپزشکی، عنوان‌ کرد: مراکز تولید و پرورش، فرآوری و بسته‌بندی و عرضه موظف هستند بر اساس قوانین صنفی و بهداشتی که به آن‌ها ابلاغ شده است اقدامات لازم را مبذول دارند.

این مسئول در زمینه سطح دوم نظارت‌ها نیز افزود: سطح دوم نظارت تحت عنوان نظارت عالیه است که یا در مراحل کار و با حضور ناظر مقیم دامپزشکی دولتی انجام می‌شود و در آن فعالیت‌ها باید بر اساس اصول صحیح و بهداشتی انجام شود و یا اینکه ناظران در هر یک از مراکز تولید و پرورش، فرآوری، بسته‌بندی و عرضه به صورت موردی حضور پیدا کرده و بازرسی‌ها و نمونه‌گیری‌های لازم را انجام داده تا متناسب با آن تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، پیرامون تعداد مراکز عرضه و فروش و تعداد کشتارگاه‌ها، عنوان‌ کرد: تعداد مراکز عرضه و فروش در شهرستان زنجان بالغ بر ۵۰۰ مرکز و در سطح استان زنجان بالغ بر ۱۰۰۰ مرکز و تعداد مراکز کشتارگاه نیز ۷ واحد است که از این میان ۲ کشتارگاه دام و ۵ واحد کشتارگاه طیور است. لازم به ذکر است که همه کشتارگاه‌های طیور، صنعتی هستند اما در کشتارگاه‌ها دام یکی از آن‌ها صنعتی و دیگری نیمه‌صنعتی است.

حاج‌کاظمی توصیه‌ کرد: در هنگام خرید گوشت حتما به مهری که توسط اداره دامپزشکی زده شده است توجه و در هنگام خرید مرغ نیز به بسته‌بندی‌ها دقت شود. همچنین حتما به تاریخ تولید و انقضا آن توجه کامل شود تا در صورت دیدن موارد مشکوک به شماره تماس ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند و موارد را به اطلاع برسانند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.