صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / سری جدید اخزا به فرابورس آمد

سری جدید اخزا به فرابورس آمد

کسب و کار نیوز - دو نماد «اخزا817» و «اخزا818» در قالب جدیدترین سری از اسناد خزانه اسلامی، با مجموع ارزش 40 هزار میلیارد ریال، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیرش شد.

جدیدترین سری از اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیرش شد که ناشر این اوراق در دو نماد «اخزا۸۱۷» و «اخزا۸۱۸» وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، این سری از صکوک در مجموع شامل ۴۰ میلیون ورقه است و با احتساب یک میلیون ریال قیمت اسمی هر ورقه، مجموع ارزش آن معادل ۴۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود. مدت سررسید اوراق «اخزا۸۱۷» و «اخزا۸۱۸» به ترتیب ۳۳ و ۳۴ ماهه بوده و به این ترتیب در تابستان سال ۱۴۰۱ سررسید خواهند شد.

باید توجه داشت که قیمت اسناد خزانه اسلامی پس از عرضه در بازار، توسط مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می‌شود؛ ضمن آنکه سود پرداختی نداشته و معادل قیمت اسمی آن در روز سررسید پرداخت خواهد شد.

همچنین مطابق بند (ب) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور، تسویه این اسناد در سررسید مقدم بر تمامی پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور بوده و واریز وجوه توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب خریداران انجام خواهد گرفت.

در حال حاضر ۳۳ نماد اسناد خزانه اسلامی روی تابلو معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس قرار دارد که همگی در قالب اوراق «اخزا» خریدوفروش می‌شوند و نرخ بازده تا سررسید آن‌ها بین ۱۷٫۳ تا ۲۵٫۲ نوسان می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.