صفحه اصلی / سرخط خبرها / تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش می یابد

انجمن جهانی فولاد پیش بینی کرد

تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش می یابد

کسب و کار نیوز - انجمن جهانی فولاد پیش بینی کرد: تقاضای جهانی فولاد در سال 2020 میلادی با رشد جزئی به یک میلیارد و 800 میلیون تن افزایش می یابد در این میان چین،‌ رشدی کمتر از سایر نقاط دنیا خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایتnwi.com میزان تقاضای این محصول در سال ۲۰۱۹ میلادی با رشد ۳٫۹ درصدی به یک میلیارد و ۷۷۰هزار تن رسید که بنابر پیش بینی انجمن جهانی فولاد در سال ۲۰۲۰ میلادی رشدی آهسته تر خواهد داشت. تقاضای فولاد جهانی در سال ۲۰۲۰ میلادی به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن خواهد رسید که حاکی از رشد ۱٫۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی است.

همچنین این انجمن اعلام کرد: تقاضای فولاد چین در سال ۲۰۱۹ میلادی با رشد ۷٫۸ درصدی به ۹۰۰ میلیون و ۱۰۰هزار تن خواهد رسید. این در حالی است که تقاضا در سایر کشورهای جهان تنها ۰٫۲ درصد رشد کرده و به ۸۷۴ میلیون و ۹۰۰هزار تن افزایش می یابد.

انجمن تجارت جهانی نیز پیش بینی می کند که طی سال ۲۰۲۰ میلادی میزان تقاضای این محصول در چین با بیش از یک درصد رشد همراه باشد. این در حالی است که میزان تقاضای سایر کشورهای جهان عمدتا به دلیل رشد تقاضا در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور رشد ۲٫۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.

گفتنی است که در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی میزان تولید فولاد جهان با رشد ۲٫۷ درصدی به یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون و ۱۹۴ هزار تن رسید که رشد ۲٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی نشان می دهد. همچنین میزان تولید فولاد چین طی مدت مذکور با رشد ۷ درصدی به ۹۰۴ میلیون و ۱۷۷هزار تن رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.