صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در سیری دنبال می‌شود
اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در سیری دنبال می‌شود

با بهره‌مندی حداکثری از توان داخل

اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در سیری دنبال می‌شود

کسب و کار نیوز:مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت:‌ طرح‌ توسعه و نگهداشت تولید این شرکت در منطقه سیری هم‌اکنون با استقرار یک دستگاه دکل حفاری دریایی داخلی و با حفاری دو حلقه چاه در میدان نفتی سیوند در حال انجام است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا,  علیرضا سلمان‌زاده اظهار کرد: هم‌اکنون طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت در میدان‌های منطقه عملیاتی سیری واقع در خلیج فارس با عقد قراردادی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با شرکت ایرانی در دو میدان سیوند و اسفند در حال اجراست.

به گفته این مقام مسئول، هم‌اکنون با استقرار یک دستگاه دکل حفاری دریایی داخلی، حفاری دو حلقه چاه در میدان نفتی سیوند در حال انجام است.

وی افزود: از نکات حائز اهمیت این قرارداد، تامین حداقل ۶۰ درصد کالای حفاری مورد نیاز مطابق با استانداردهای بین‌المللی از سازندگان داخل کشور است که گامی موثر در مسیر توانمندسازی سازندگان داخلی کالای حفاری در توسعه میدان‌های دریایی محسوب می‌شود.

سلمان‌زاده با بیان اینکه در این پروژه، در همه مراحل عملیات اجرایی و در بخش مهندسی، راهبری شناورها، ترابری و خدمات ویژه حفاری دریایی از نیروهای متخصص داخلی استفاده می‌شود که نقطه عطفی در نمایش توان متخصصان و سازندگان خواهد بود، گفت: با اتمام این پروژه و بر اساس برنامه پیش‌بینی شده در میدان سیوند ۷ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز و در میدان اسفند حدود ۸ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز و در مجموع حدود ۱۶ هزار بشکه در روز به تولید نفت منطقه سیری افزوده خواهد شد که افزایش گاز خوراک کارخانه گاز و گاز مایع سیری را نیز به همراه خواهد داشت.

سلمان‌زاده افزود: با توجه به شرایط خاص این میدان‌ها از لحاظ ساختار زمین‌شناسی و در نتیجه پیچیدگی حفاری در این منطقه، اجرای این پروژه با وجود مشکلات عملیاتی سبب افزایش توان مدیریت یکپارچه پروژه‌های دریایی بزرگ در شرکت ملی نفت ایران و پیمانکاران ایرانی می‌شود و زمینه حضور آنها را در عرصه‌های بین‌المللی فراهم می‌سازد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران ادامه داد: با توجه به تجربه‌های کسب‌شده از اجرای قراردادهای اولیه طرح و ساخت با ساختار جدید، در جلسات متعدد با حضور نمایندگان شرکت‌های تولیدی و معاونت توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و با بررسی نحوه پیشرفت طرح‌ها، راهکارهایی با هدف ایجاد تحرک بیشتر، ارتقای نظام اجرایی از حالت امانی‌کاری به ساختار نظام‌مند با قابلیت کنترل کیفیت و هزینه‌ها، ایجاد معیارهای قابل سنجش و بهینه‌سازی در نحوه پرداخت با حفظ ماهیت و اهداف کارفرما در اتمام زیرپروژه‌ها مدنظر قرار گرفت.

سلمان‌زاده اظهار کرد: با اجرای این پروژه‌ها مشتمل بر حفاری، تعمیر و تکمیل ۴۰ حلقه چاه، ساخت و نصب دو سکوی سرچاهی، تکمیل و نصب پنج سکوی دریایی، احداث خطوط لوله و کابل دریایی و ایجاد تسهیلات گازرانی، به توان تولید نفت شرکت فلات قاره ایران افزوده خواهد شد که افزون بر ایجاد اشتغال متخصصان داخلی صنعت نفت دریایی، پویایی و تحرک در پیمانکاران و سازندگان را در پی دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.