صفحه اصلی / استان ها / برنامه‌ریزی برای افزایش تولید برنج سفید در آستانه اشرفیه
برنامه‌ریزی برای افزایش تولید برنج سفید در آستانه اشرفیه

برنامه‌ریزی برای افزایش تولید برنج سفید در آستانه اشرفیه

کسب و کار نیوز:مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت:برنامه داریم تا تولید برنج سفید آستانه اشرفیه که یکی از با کیفیت‌ترین برنج‌های کشور است را افزایش دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حمید سلیمانی با بیان اینکه آستانه برندی معتبر برای برنج گیلان است، گفت: به دلیل آبرفتی بودن خاک شالیزارهای این شهرستان، یکی از باکیفیت‌ترین برنج‌های کشور در شهرستان آستانه اشرفیه تولید می‌شود.

وی افزود: امسال ۶۷ هزار تن برنج سفید در شهرستان آستانه اشرفیه تولید شد و برنامه‌داریم تا تولید این محصول را در آستانه افزایش دهیم.

سلیمانی ادامه داد: این شهرستان ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری دارد و هم اکنون شخم زمستانه در شالیزارهای این شهرستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از بهمن ماه انجام شخم زمستانه سرعت بیشتری می‌گیرد، خاطرنشان کرد: شخم زمستانه علاوه بر اینکه موجب مدیریت مصرف آب در تولید برنج می‌شود، موجب کاهش آفات در فصل رویش این محصول خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با بیان اینکه شخم زمستانه در بهبود کیفیت و کمیت تولید برنج موثر است، تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارهای افزایش تولید برنج و کاهش تمام شده تولید این محصول تجهیز اراضی شالیزاری است و هم اکنون تجهیز ۴۵۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان در حال انجام است.

وی گفت: تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری علاوه افزایش درآمد برنجکاران موجب ماندگاری و تشویق جوانان روستایی به تولید برنج سفید می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه از ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری گیلان، ۱۸ هزار هکتار قابلیت تجهیز دارند، گفت: در حال حاضر مطالعه تجهیز ۱۵۰۰ هکتار از شالیزارها در حال انجام است و به محض تخصیص اعتبار تجهیز این شالیزارها نیز آغاز خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.